تین کلاینت و زیرو کلاینت در vmware horizon

اجرای VMware Horizon با استفاده از تین کلاینت و زیروکلاینت

از سال ۲۰۰۸ میلادی، کمپانی VMware که امروزه در زمینه مجازی سازی بسیار شناخته شده میباشد، فناوری جدیدی به نام مجازی سازی را ابداع نمود. این فناوری به کاربران شبکه ها امکان این را میدهد تا ازهرنقطه جهان، به صفحه دسکتاپ شخصی خود وارد شوند. همچنین کاربران میتوانند از این طریق براحتی ، به کار با نرم افزارهای خود بپردازند. این فناوری ، نرم افزار VMware Horizon میباشد، که اصطلاحا مجازی سازی دسکتاپ نام دارد. با استفاده از فناوری مجازی VMware Horizon، یک سرور شبکه ( سرور دسکتاپ مجازی)، میتواند تعداد بالایی از کاربران را پشتیبانی کند. به طوری که هر کاربر از هرجا و مکان اجازه دسترسی به آن را دارا باشد. این روش ، مجموعه هزینه های شبکه را نیز به شدت کاهش میدهد.

در VMware Horizon View میتوان انواع زیرو کلاینت ها، تین کلاینت ها، و یا حتی از PC های سنتی را نیز به کار برد. در ادامه به بررسی مختصر استفاده از زیروکلاینت ها و تین کلاینت ها در VMware Horizon View میپردازیم.

تین کلاینت و زیرو کلاینت در VMware Horizon  

تین کلاینت و زیرو کلاینت در VMware Horizon

تین کلاینت ها در VMware Horizon

امروزه بسیاری از مجموعه ها برای مجازی سازی دسکتاپ از انواع تین کلاینت ها کمک میگیرند. زیرا ممکن است استفاده از زیرروکلاینت ها در VMware Horizon View برای برخی مجموعه ها راهکاری ایده آل نباشد. برای مثال :

  • در مجموعه هایی که فایلهای مولتی مدیا ( Audio-Video ) ، به صورت بلادرنگ (Real Time) استفاده میشود. در این محیط ها ، ویژگی MMR (Multimedia-Redirection ) بسیار مهم میباشد. زیروکلاینت ها قابلیت پشتیبانی از ابزار صوتی مانند هدفون یا هدست را دارا هستند. با این وجود برای استفاده از وب کم یا برنامه های تصویری قدرتمند (مانند skype) در دسکتاپ مجازی، نیاز به تین کلاینت ها و یا کلاینت های نرم افزاری میباشد.
  • در بعضی از مجموعه ها نیاز است که کاربر سیستم کامپیوتری خود را به شبکه اتصال دهد. این قابلیت، BYOD ( Bring Your Own Device ) نام دارد. زیروکلاینت ها ، عموما شرایط لازم برای ایجاد این ویژگی را ندارند. برای چنین محیط هایی نیز، تین کلاینت ها و کلاینت های نرم افزاری ، قابلیت BYOD را در مجازی سازی دسکتاپ فراهم میکنند.

تین کلاینت ها در vmware horizon

انعطاف بالای شبکه در مجازی سازی دسکتاپ با استفاده از تین کلاینت ها

مدیران فناوری در مجموعه های مختلف بر اساس ویژگی های مورد نیاز مجموعه خود ، تکنولوژی و تجهیزات ایده آلی را برای کاربران خود در شبکه انتخاب و اجرا نمایند.در روش VMware Horizon ، استفاده از تین کلاینت ها و یا کلاینت های نرم افزاری ، انعطاف پذیری زیادی را به شبکه ها میبخشد. 

  • با این حال، برای دستیابی به فاکتورهای مهمی مانند: امنیت اطلاعاتی شبکه ، هماهنگی در عملکرد کلاینت ها، ومدیریت جامع و آسان شبکه ، نیاز به زیروکلاینت ها میباشد.

تین کلاینت و زیرو کلاینت در vmware horizon  

زیروکلاینت ها در VMware Horizon

همانطور که مشاهده میشود ، از نگاه مدیران محیط های کاری مختلف ، تصمیم‌ برای مجازی‌ سازی ، امری پیچیده و زمان بر است. درواقع این عمل، به منزله ی تغییر اساسی در ساختار ذهنی PC محور آنها ، و شروع یک روش نوین کاربر محور میباشد . بیش از ۳ دهه از ورود این ساختار عامه پسند، به کسب ‌و‌کار های مختلف میگذرد. لذا فاکتورهای بسیاری باید در این انقلاب در صنعت فناوری ، مدنظر قرار گرفته شود. زیرا برای مجازی سازی باید نیازها ی کاربران شبکه درحال حاظر و سالهای آینده نیز کاملا مد نظر قرار گیرند.

زیروکلاینت ها در vmware horizon

 

ویژگی های مهم زیروکلاینت ها در VDI

انتخاب زیرو کلاینت ها در VMware Horizon ، مزیت های بسیاری را به ارمغان خواهد آورد. زیرو کلاینت ها به پشتیبانی (نرم افزاری و سخت افزاری) اندکی نیاز دارند و دارای حداکثر میزان امنیت اطلاعاتی میباشند. استفاده از زیروکلاینت ها در مجازی سازی دسکتاپ ، ویژگی های بسیار مفیدی ازجمله Host Rendering را برای شبکه به ارمغان می آورد. کاربران شبکه نیز، هنگام کار با زیروکلاینت ها ، سازگاری بیشتری را تجربه مینمایند. مجموعه ی ویژگی های زیروکلاینت ها ، آنها را به عاملی تعیین کننده در پروژه های VDI مبدل ساخته است.

ویژگی هایی چون:

  • نیاز نداشتن به پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری.
  • امنیت اطلاعاتی بالا.
  • سرعت بالا در پیاده سازی نسبت به سایر تکنولوژی ها.
  • هزینه های خرید ، راه اندازی و نگهداری بسیار پایین آنها.
  • عدم استهلاک به مرور زمان.
  • بهینه و به روز بودن تکنولوژی آنها.

PCoIP-zero-clients in VMWare Horizon

PCoIP-zero-clients in VMWare Horizon

امنیت اطلاعاتی زیروکلاینت ها

برای اینکه انتقال اطلاعات بین سرور و کلاینت ها همواره ، سریع و دقیق باشد. تمامی منابع موجود در دیتا سنتر شبکه ، به وسیله فناوری Teradicci PCoIP، بصورت متمرکز مدیریت و نگهداری میشود. با این روش، اطلاعات حساس و حیاتی مجموعه، در مواردی مانند نشت اطلاعات به خارج، خطر ویروس ها ، ویا تخریب سخت افزار ، از بین نخواد رفتپروتکل PCoIP در زیروکلاینت ها ، امکان بهره بردن از تجربه ای امن و مطمئن را برای کاربران با نیاز های متفاوت VDI فراهم می آورد. همچنین میتوان به حداکثر سطح کیفی و بالاتربن قدرت ، بدون نیاز به پشتیبانی و پیگیری مداوم دست یافت . همچنین پروتکل PCoIP در زیروکلاینت ها ، تنها پیکسل‌ های صفحه دسکتاپ را برای کاربران ارائه میدهد.

نتیجه گیری

تجهیزات خود را انتخاب کنید

زیروکلاینت ها برای سازمانهایی که قصد اجرای مجازی سازی دسکتاپ را در مجموعه خود دارند، گزینه ای بسیار ایده آل میباشند. زیرا این فناوری ، تمامی نیازهای امنیتی، اقتصادی، تخصصی، اجرایی و… مدیران را به نحو احسن پاسخگو میباشد.

درباره رایان اندیشه مایا

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *