زیروکلاینت ها در pcoip

استفاده از زیرو کلاینت ها در PCOIP

استفاده از زیرو کلاینت ها در pcoip

مدیران مجموعه های مختلف ، جهت تصمیم گیری درباره استفاده از زیرو کلاینت ، ابتدا باید درباره مفهوم کلی تکنولوژی زیروکلاینت اطلاعاتی را کسب نمایند . تکنولوژی زیروکلاینت ها بر اساس معماری VDI (دسکتاپ مجازی) است . در این تکنولوژی ، زیرساخت شبکه و کلیه داده ها در Data Center متمرکز و مدیریت میشوند . برای پیاده ‌سازی تکنولوژی دسکتاپ مجازی، کاربران نیاز به تجهیزات متناسب دارند ، تا بتوانند دسکتاپ خود را از Data Center دریافت کرده و نمایش دهند.

زیروکلاینت ها یک عضو تقریبا جدید از خانواده بزرگ کلاینت ها هستند . این تکنولوژی در اشکال متنوعی مانند دسکتاپ ، نمایشگر های یکپارچه (All in One ) ، یا نمونه های قابل حمل ( Portable ) در بازار موجود میباشند .

نکته:

زیرو کلاینت ها در اصطلاح ، دارای Configuration نیستند ! به این معنا که تجهیزات سخت افزاری مانند هارد، CPU، RAM، فن و… و هیچ قطعه سخت افزاری متحرکی در زیرو کلاینت ها وجود ندارد .

انتقال و نمایش پیکسل ها در مانیتور کاربران ، بین سرور و زیرو کلاینت ها، توسط یک قطعه سخت افزاری در زیرو کلاینت انجام میشود . این چیپست ( Chipset ) ، یک مجموعه از‌ تراشه ‌ها و اجزا الکترونیکی ، و در واقع مرکز کنترل ترافیک داده ها و پردازش دیتا میباشد . عمل Decoding اطلاعات برای پروتکل PCOIP توسط این Chipset صورت میگیرد .در چنین شبکه ای کاربران تنها نیاز به یک زیروکلاینت ، مانیتور ، ماوس و کیبورد دارند. زیروکلاینت ها برای کاهش مصرف انرژی بهینه شده و قطعاتی که در PC های سنتی مصرف برق بالایی داشتند از آنها حذف شده است ( مانند فن های متحرک) . استفاده از زیروکلاینت ها ، ساده ترین روش طراحی، پیاده‌ سازی و مدیریت محیط دسکتاپ مجازی را برای مدیران فراهم میکند .

کاربرد زیروکلاینت و تین کلاینت ها در پروتکل PCoIP

کاربران شبکه در محیط PCOIP میتوانند یک زیروکلاینت ، یک تین کلاینت و یا یک تیک کلاینت ( PC ) باشند .

  • کاربر تین کلاینت :

این نوع تجهیزات برای کاربران شبکه ، کاربردی مانند زیرو کلاینت دارند . با این تفاوت که دارای سیستم عامل محلی، پردازنده ، حافظه محلی و… نیز هستند.

  • کاربر تیک کلاینت :

تیک کلاینت ها در واقع PC های سنتی و لپتاپ‌های معمولی هستند . برای نمایش مجازی دسکتاپ در این سیستم ها نیاز به نصب برنامه ای خاص بر روی آنها میباشد.

کاربرد تین کلاینت ها

  • کاربر زیروکلاینت :

استفاده از تین کلاینت ها و یا تیک کلاینت ها ویژگی‌ ها بسیاری را برای کاربردهای خاص بهمراه دارد . با این وجود، تهیه ، اجرا و پشتیبانی از این سیستم های پر مصرف ، امری بسیار پرهزینه و دشوار میباشد . بهترین و جدیدترین تکنولوژی در این زمینه زیروکلاینت ها میباشند . زیروکلاینت ها تمامی دشواری های روش های تین کلاینت و تیک کلاینت را برطرف میکنند . همچنین قابلیت های بسیار کارامد و جدیدی را نیز به مدیر و کاربران شبکه میبخشند.

کاربرد زیروکلاینت

طبق آمار سال ۲۰۱۷، در حال حاظر انواع مختلف زیرو کلاینت ها و تین کلاینت های کمپانی HP ، پرطرفدار ترین کلاینت ها برای پشتیبانی از PCOIP در VDI در ایران به شمار میروند.

 بهترین انتخاب برای مجازی سازی دسکتاپ

تکنولوژی PCoIP اولین بار از طریق Teradici معرفی شد . این فناوری پروتکلی نوین در نمایش از راه دور است . PCoIP در روش VMware Horizon همراه با دسکتاپ مجازی View مورد استفاده قرار میگیرد . PCoIP یا به صورت نرم‌افزاری (کاربرVMware Horizon) و یا سخت‌افزاری ( زیروکلاینت ها ) قابل پیاده سازی میباشد . در زیروکلاینت ها، پروتکل PCoIP در چیپستی سیلیکونی یا پردازنده Teradici قرارمیگیرد .این طراحی جهت کد برداری سخت‌افزاری از PCoIP میباشد که در واقع مجموعه‌ای از الگوریتم‌ های کدگذاری شده است.

 حداکثر سرعت ، حداقل تاخیر

با استفاده از این روش ، هیچ اطلاعاتی در شبکه انتقال نیافته و تنها پیکسل‌های نمایشگر کاربر انتقال میابند . این عمل باعث بالا رفتن سرعت ، و پایین آمدن توان مصرفی پردازنده سرور میشود . پکت های IP ، از دو روش TCP و UDP در شبکه انتقال میابند . پروتکل PCoIP بیشتر بر روش UDP مبتنی است . زیرا این روش ساده ‌تر و دارای کارایی بیشتر برای کاربران PCoIP است . PCoIP برای انتقال دیتای صوتی و تصویری بسیار مناسب است . همچنین این پروتکل حداقل Delay را ، در شبکه‌ های مختلف دارد.

یک تجربه کاربر پسند

رضایت کاربران، مهمترین موضوع برای انتخاب نوع زیرساخت در مجازی سازی دسکتاپ میباشد . کاربران محیط VDI نیازمند تجربه ای نامحدود و یکپارچه هستند . پروتکل PCoIP، این قابلیت را در سطح بالا به کاربر میدهد . عدم وجود تاخیر در پردازش اطلاعات یا نمایشگر ، همچنین کیفیت و وضوح نمایش اطلاعات ( انواع داده های متنی، تصویری ویا صوتی) فاکتوری اساسی در کیفیت کار کاربران میباشد .استفاده از پروتکل PCoIP در فناوری VDI ، میتواتند نقش مفیدی را در بالا بردن راندمان کاری مجموعه ها ایفا کند.

درباره رایان اندیشه مایا

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *