رایانش ابری

رایانش ابری چیست

رایانش ابری - رایان اندیشه مایا

رایانش ابری – رایان اندیشه مایا

رایانش ابری، تحویل تقاضا محور  قدرت پردازش، فضای ذخیره سازی پایگاه داده، برنامه های کاربردی، و دیگر منابع فناوری اطلاعات از طریق یک پلت فرم خدمات ابری از طریق اینترنت با روش پرداخت مبتنی بر استفاده میباشد. این روزها اکثر مردم از وسایل ارتباط دسته جمعی استفاده میکنند(موبایل ،تبلت، آی پد ، کامپیوتر و…….) . تقریبا ۹۰% آنها از طریق اینترنت ، به اپلیکشن های خود متصل هستند. یا گاهی برای پرداخت قبض های تلفن ،موبایل آب و برق یا ….. از اینگونه وسایل استفاده میکنند. در بسیاری موارد افراد فضای کافی در هارد دیسک های خود ندارند بنابراین رایانش ابری میتواند نقش بسزایی در اینجا ایفا کند .

Cloud computing  یا همان رایانش ابری یک فضایی را برای کاربران ایجاد میکند که در هرجایی از سراسر دنیا که باشند بتوانند از اطلاعات ذخیره شده خود به صورت آپدیت استفاده کنند.

این تکنولوژی کمک میکند دیتا سنترها به سهولت کار  پردازش را انجام دهند و کاربران با دسترسی آنلاین به راحتی میتوانند به داده های خود دست پیدا میکنند. این عمل ، توسط سرورهای بزرگ که از راه دور با یکدیگر در ارتباط هستند انجام میشود.در واقع این سرورها به صورت شبکه یا ریموت با هم در ارتباط هستند که تمامی اطلاعات برای پردازش به این مرکز ارسال میشود و اطلاعات پردازش شده برای همیشه در دسترس باقی می مانند.

مبانی رایانش ابری

پردازش ابری - رایان اندیشه مایا

 

شما چه در حال اجرای برنامه هایی باشید که عکس هایی را به میلیون ها کاربر تلفن همراه به اشتراک می گذارد و چه در حال پشتیبانی از عملیات بحرانی کسب و کارتان باشید، پلت فرم خدمات ابری، دسترسی سریع به منابع IT انعطاف پذیر و کم هزینه را فراهم می کند.با محاسبات ابری، نیازی نیست که سرمایه گذاری های سخت افزاری متمادی انجام دهید و زمان زیادی را صرف مدیریت سنگین سخت افزارهایتان کنید.در عوض، شما می توانید نوع و اندازه منابع محاسباتی مورد نیاز برای شروع جدیدترین ایده ی ناب خود  یا راه اندازی بخش IT خود را به طور دقیق تدارک ببینید. شما می توانید تقریبا بلافاصله به هر تعداد منابع دلخواه دسترسی داشته باشید و فقط برای آنچه که استفاده می کنید هزینه پرداخت کنید.

رایانش ابری چگونه کار می کند؟

رایانش ابری یا پردازش ابری یک راه ساده برای دسترسی به سرورها، فضای ذخیره سازی، پایگاه های داده و مجموعه وسیعی از خدمات برنامه را بر روی اینترنت فراهم می کند.

رایانش ابری چگونه کار می کند؟

یک پلت فرم سرویس Cloud (مانند Amazon Web Services) دارای سخت افزار متصل به شبکه مورد نیاز برای این سرویس های کاربردی می باشد، در حالی که شما از طریق یک برنامه وب ، آنچه که نیاز دارید را اداره و استفاده میکنید .

انواع رایانش ابری :

انواع رایانش ابری

  • ابرهای عمومی : 

     این نوع کلودینگ نوعی اطلاعاتی است که خود سازمان یا مجموعه از طریق شبکه های عمومی در اختیار ما قرار میدهد و تعاملی بین اطلاعات مشتریان و سرورها و شبکه های ابری ایجاد میکند.

  • ابر خصوصی: 

    این نوع کلود همانطور که از اسمش پیداست به صورت خصوصی داخل یک مجموعه یا سازمان است. که توسط مجازی سازی میتوان پایه های جدیدی را احداث کرد و به این صورت میتوان با دیتاسنترها در ارتباط باشند و اطلاعات به صورت مجازی شده در فایروال سرور هستند 

  •   ابر ترکیبی: 

در این روش چندین ابر باهم در ارتباط هستند به این صورت که در یک مجموعه ممکن است برای استفاده از وب سایت و سرور اصلی از ابرهای خصوصی استفاده کند اما برای کاربری های دیگر  مانند استفاده از مولتی مدیا ها که ترافیک بالاتری دارند از ابرهای عمومی استفاده میکنند و بدین ترتیب تعاملی بین ابرها ایجاد میشود.

رایانش ابری (Cloud Computing) دارای سه نوع اصلی میباشد :

  1. زیرساخت  به  عنوان  سرویس:  (Infrastructure as a Service (IaaS : این زیرساخت فضایی برای ذخیره اطلاعات کاربران در بستر شبکه کامپیوتری ، تجهیزات شبکه و پایگاه داده  میباشد. سایت هایی مانند Amazon ,IBM فضایی را در دسترس کاربران قرار  میدهد تا بتوانند اطلاعات خود را در آنجا ذخیره و یا بازسازی کنند.

 ۲. پلت فرم به عنوان یک سرویس: (Platform as a Service (PaaS : این نوع سرویس که نوعی زیرساخت برای ایجاد بستر نرم افزاری می باشد .  در این پلت فرم کاربر در هر یک از بسترهای نرم افزاری ، که برایش فراهم شده آزادی عمل دارد و به راحتی میتوانند از برنامه های  مورد نظر  استفاده کند.  شرکت هایی مانند google app و IBM Smart Cloud  و همچنین برنامه های مانند Linux .PhP , My SQL   نیز در این بستر قرار دارند.

 ۳.نرم افزار به عنوان یک سرویس: (Software as a Service (SaaS :  نرم افزارهایی که به صورت آنلاین قابل دسترسی هستند و این امکان را به کار میدهد تا هزینه زیادی بابت خرید سرورهای بزرگ نکند.  از این طریق دسترسی به اطلاعات و مدیریت آنها  از طریق شبکه امکان پذیر خواهد بود.  برنامه هایی مانند face book ,twitter , google Doc  جزو این دسته از کلودها به شمار می آیند.

چندین مزیت استفاده از رایانش ابری :
  1. کاهش هزینه.
  2. دسترسی آسان به منابع.
  3. عدم نیاز به دانش تخصصی و حرفه ای.
  4. نامحدود بودن دستگاه های ارتباطی اعم از موبایل ،تبلت.
  5. امنیت بالا و جلوگیری از خروج اطلاعات.
  6. حفظ محیط زیست.

انتخاب نوع مناسب پردازش ابری برای نیازهای شما ، می تواند در به دست آوردن تعادل مناسب کنترل و اجتناب از تحمیل توان سنگین و تقسیم نشده،به شما کمک کند.

تین کلاینت ها در رایانش ابری

انتخاب روش های مناسب پردازش ابری - رایان اندیشه مایا

تین کلاینت یک کامپیوتر سبک وزن است که برای راه اندازی در محیط های محاسباتی مبتنی بر سرور بهینه سازی شده است. زیرساختار همراه سرور ، از نرم افزارهای رایانش ابری استفاده می کند. مانند : مجازی سازی برنامه، دسکتاپ میزبانی شده (HSD) یا مجازی سازی دسکتاپ (VDI) که حتی توسط زیروکلاینت ها این امر مقدور می باشد.

درباره رایان اندیشه مایا

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *