سوالات متداول زیروکلاینت

نکات کلیدی و سوالات متداول درباره زیرو کلاینت ها

معمولا در استفاده از دستگاه های الکترونیکی یک سری سوالات و پرسش ها به ذهن همه ما می رسد.متخصصین ما با توجه به تجربه و بازخورد های متفاوت از مشتریان سوالات مطرح شده را بهمراه پاسخ برای شما به شرح زیر آورده اند :برخی از این سوالات بسیار مهم و عمومی است، که برای تمامی آنها در سایت رایان اندیشه مقالات مناسب و کامل نوشته شده است.

مانند:

در این گونه موارد استفاده از راهنمای موجود در دستگاه می تواند تا حدودی به علامت سوالات شکل گرفته در ذهن ما پاسخ دهد .همچنین در بخش مقالات پاسخ به تمامی این سوالات اصلی را خواهید دید. اما قصد ما از ارائه این بخش به عنوان پشتیبان مشتریان بررسی نکات تکمیلی و پرسش و پاسخ های متداول درباره زیرو کلاینتها به بیان ساده است .با ما همراه باشید.

  • زیرو کلاینت چگونه کار می کند؟

نوع عملکرد زیرو کلاینت ها بسیار ساده است .کلیه پردازش های انجام شده در سمت زیروکلاینت مانند کار با موس و … به سرور فرستاده می شود .کلیه امور بر روی سرور انجام میشود و این دستگاه تنها یک درگاه محسوب میشود.

  • زیرو کلاینتها مناسب چه کسانی است؟

  • کاربرانی که از کامپیوتر برای امور اداری و دفتری استفاده می کنند. مانند:
    • سازمان های دولتی.
    • موسسات.
    • آموزشگاه ها.
    • آژانس های مسافرتی.
    • بیمارستان ها و … .

به طور کلی افرادی که نیاز به پردازش های سنگین ندارند .با استفاده از این تکنولوژی صرفه اقتصادی بسیار بالایی در جایگزینی این سیستم ها خواهند داشت. نکته : ( البته لازم به ذکر است زیروکلاینت Vcloud Point s100 با توجه به پروتکل منحصر به فرد خود، توانائی اجرای برنامه ها و نرم افزارهای سنگین را دارد. نرم افزارهائی همچون AutoCAD،Adobe Photoshop،Adobe Illustrator و … جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تکنولوژی اینجا کلیک کنید: زیرو کلاینت vCloudPoint )

  • راه های برقراری ارتباط زیرو کلاینت با سرور چیست؟

  • این دستگاه برای برقراری ارتباط با سرور از پروتکل های مختلفی پشتیبانی می کند .مانند:
    • پروتکل RDP شرکت مایکروسافت.
    • پروتکل PCoIP شرکت VMware.
    • پروتکل ICA شرکت سیتریکس.
    • پروتکل DDP کمپانی VCloudPoint.
  • سرور مورد نیاز برای استفاده از زیرو کلاینت ها چیست؟

هر کامپیوتری که ویندوز سرور بر روی آن اجرا شود ،می تواند به عنوان ترمینال برای زیرو کلاینت ها از آن استفاده کرد.البته لازم به ذکر است حداقل رم مورد نیاز جهت کارائی بهتر یک گیگابیت می باشد .

  • مدیرت سیستم ها در استفاده از زیروکلاینت چگونه است؟

برای رفع نیاز کاربران تنها کافیست مشکلات کاربر را در سرور بررسی و آن ها را بر طرف نمائید .با این وجود نیازی نیست برای رفع مشکلات کاربران شخصا به آن ها مراجعه نمائید .و این یعنی صرفه جوئی در زمان و انرژی .

  • میزان خرابی زیروکلاینت ها به چه میزان می باشد؟

به دلیل اینکه زیروکلاینت ها فاقد هرگونه قطعه مکانیکی هستند ، بنابراین میزان خرابی آنها در مقایسه با رایانه ها بسیار پائین می باشد .بر طبق بررسی های بعمل آمده ، عمر زیرو کلاینت ها درمقایسه با رایانه ها بیش از ۴۰ سال خواهد بود .تمامی قطعات به کار رفته در زیرو کلاینت ها الکترونیکی می باشد .

  • امنیت زیروکلاینت ها چگونه است؟

تنها زمانی می توانید به اطلاعات دسترسی داشته باشید یا از آن ها کپی برداری نمائید،که مدیر شبکه این اجازه را به شما بدهد. پس ورود و خروج اطلاعات از طریق زیروکلاینت وجود ندارد، مگر با اجازه سرپرست شبکه. همچنین محافظت از سرور شبکه برابر است با محافظت از کلیه زیرو کلاینت ها. یک ادمین شبکه می تواند پروت های USB را در زیروکلاینت ببندد.

  • چه نرم افزاری هایی برای سرور زیرو کلاینت مناسب می باشد؟

مایکروسافت ویندوز سرور ۲۰۰۸ ، سرور ۲۰۱۲ ، لینوکس سرور و … میتوانند سرویس مناسبی برای زیروکلاینت ها ارائه نمایند .

  • میزان برق مصرفی در زیرو کلاینت ها چه مقدار می باشد؟

عدم وجود هرگونه قطعه مکانیکی و توان پردازشی بسیار پائین باعث شده است تا میزان مصرف انرژی در این دستگاه ها بسیار پائین باشد .با توجه به این مسئله میزان هزینه های جاری شما در سازمان بسیار کاهش پیدا می کند.

  • آیا زیروکلاینت ها نیاز به ارتقاء نرم افزاری یا سخت افزاری دارند؟

خیر. زیروکلاینت ها بر خلاف رایانه های رومیزی احتیاج به ارتقاع سخت افزاری و نرم افزاری ندارند. تنها با ارتقاع سرور، زیرو کلاینت شما ارتقاع پیدا می کند. به عنوان مثال اگر CPU سرور را افزایش دهید، CPU زیرو کلاینت افزایش پیدا می کند. یا اگر نرم افزاری خاص را ارتقاء دهید، نرم افزار زیروکلاینت ارتقاع پیدا می کند.به طور کلی ارتقاء سرور یعنی ارتقاع زیروکلاینت.این امر در طولانی مدت هزینه های شما را کاهش می دهد.

  • بهترین ویندوز برای استفاده در زیرو کلاینت ها چیست؟

معمولا زیروکلاینت ها از تمامی نسخه های موجود سیستم عامل ها پشتیبانی می کنند .مانند ویندوز XP ، ویندوز ۷ و … پیشنهاد ما استفاده از نسخه های جدید ویندوز ، همچون ۱۰ یا ۸ یا ۷ می باشد .زیرا از لحاظ امنیتی نسبت به ویندوز XP پایدارتر می باشند .

  • در صورت قطعی برق، چه اتفاقی در زیروکلاینت می افتد؟

در این مواقع زیروکلاینت تنها خاموش شده اما نرم افزارهای کاربر به همان شکل بر روی سرور باقی می مانند .با این وجود کاربر زیروکلاینت را روشن کرده و می تواند به سرور متصل شده و کار خود را انجام دهد .با این تفاسیر تنها لازم است بر روی سرور دستگاه خود ، از برق اضطراری استفاده نمائید.

  • دلایل ساده برای توجیه استفاده از زیرو کلاینت

قیمت بسیار کم در خرید اولیه و هزینه نگهداری و عدم وجود به پشتیبانی متداول، باعث شده تا هزینه های جاری شما کاهش پیدا کند.همچنین اندازه بسیار کوچک این دستگاه ها باعث شده تا در مکان هایی که با فضای کم مواجهه هستند، بسیار کابردی داشته باشند. عدم وجود آلودگی صوتی یکی از ویژگی های زیروکلاینت ها می باشد .

  • زیروکلاینت ها چگونه ترافیک شبکه را کاهش می دهند؟

زیروها برای اجرای یک دستور، آن را به سرور می فرستند و آن عمل در سرور پردازش می شود و سپس اطلاعات و داده های پردازش شده به زیروکلاینت جهت نمایش ارسال می شوند. به همین دلیل بار ترافیکی موجود در شبکه، کم می شود.

درباره رایان اندیشه مایا

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

21 دیدگاه در سوالات متداول درباره زیرو کلاینت
  1. سوالات خوبی را پاسخ دادین.
    موفق باشید.

  2. جواب سوالامو پیدا کردم.
    عالی.
    ممنون و خسته نباشید.

  3. بسیار مطلب خوبی بود و خیلی از سوالاتم رو پاسخ داد.
    ممنون از شما.

  4. مطلب خوب و جامعی بود و تقریبا هرچی سوال توی ذهنم دربراه زیروکلاینت رو داشتم رو فهمیدم..
    ممنون از سایت خوبتون.

  5. یکی از بهترین مطالبی بود که خوندم.
    خیلی راحت توضیح داده بودین..
    درباره کارت گرافیک هم توضیح بدین لطفا.
    ???

  6. مطلب عالی بود.
    شیوا و راحت توضیح داده بودین.
    ممنون از مطلب خوبتون.
    ?????

  7. چرا قیمت بعضی از زیرو کلاینت ها ارزون و بعضی دیگه گرونتره ؟
    فرقشون تو چیه ؟
    من می خوام بخرم ولی توی این که کدوم مدل رو بخرم موندم.
    تنوع زیاده.
    لطفا راهنمایی کنید..؟؟

    • قیمت زیرو کلاینت ها بر اساس برند، کیفیت ساخت، تعداد پورت ها، پروتکل های پشتیبانی تعیین می شود. شما می تونید با شماره تماس های زیر تماس بگیرید و اطلاعات لازم رو کسب کنید. همکاران ما در پخش فنی به تمام سوالای شما جواب می دن .
      با تشکر.
      ۰۲۱-۸۸۶۴۰۱۹۴
      ۰۲۱-۸۸۶۴۰۱۹۵

  8. خیلی خوب بود.
    جواب یکسری سوالاتم رو گرفتم.
    ممنون

  9. خوب بود.
    از این مطالب در مورد دستگاه های دیگه بیشتر بزارید.
    ممنون.

  10. برای منی که اطلاعات کمی داشتم در این مورد، خوب بود.

  11. جامع و کامل.

  12. اطلاعات کاملی بود و سوالم رو پیدا کردم.
    دست شما درد نکنه.

  13. مطلب به این جامع و کاملی جایی پیدا نکرده بودم.
    آفرین.

  14. همینطور در مورد تین کلاینت هم استفاده از نرم افزار حسابداری داری قفل سخت افزاری و همچنین نرم افزار حضور و غیاب می توان استفاده کرد؟

    • سلام دوست عزیز .
      بله .
      می توانید در نرم افزارهای حسابداری که دارای قفل سخت افزاری و نرم افزاری هستند ، هم از زیرو کلاینت ها و هم تین کلاینت ها استفاده کنید .

  15. با سلام

    آیا برای استفاده از نرم افزار حسابداری داری قفل سخت افزاری و همچنین نرم افزار حضور و غیاب می توان از zero client استفاده کرد؟
    ممنون

  16. It’s great that you are getting thoughts from this paragraph as well as from our dialogue made at this time.


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *