تفاوت زیرو کلاینت با تین کلاینت

تفاوت تین کلاینت با زیرو کلاینت چیست

تفاوت بین زیروکلاینت و تین کلاینت در پردازش دسکتاپ مجازی

تفاوت بین زیروکلاینت و تین کلاینت در پردازش دسکتاپ مجازی

هنگامی که زیر ساخت مجموعه ای مجازی می شود، مدیران IT دارای انتخاب های فراوانی هستند. زمانی که مدیران تصمیم می گیرند یک زیرساخت دسکتاپ مجازی ایجاد کنند، این سوال پیش می ­آید که؛ تفاوت زیرو کلاینت و تین کلاینت در چیست؟ 

تین کلاینت و زیروکلاینت هر دو از لحاظ فنی رایانه هایی کوچک هستند .هردو دستگاه های پردازش ساده ای هستند، که به ویژه برای VDI طراحی شده ­اند. اما با این حال این دو خانواده ویژگی های متفاوت بسیاری دارند. انتخاب بین thin client و zero client وابسته به ظاهر آنها و یا اینکه کدام یک از دیگری سنگین تر است، نیست! بلکه بیشتر مربوط به الزامات محیطی که در آن به کار گرفته می شود و همچنین نیازها و مجوزهای کاربران مربوط است. فهمیدن نیاز و چالش های بستر VDI ما، به انتخاب بهتر و درست تر ما کمک شایانی خواهد کرد. در اینجا تفاوت های کلیدی بین تین کلاینت و زیروکلاینت وجود دارد که قابلیت شرح دادن را دارد. با وجود شباهت بسیار، هرکدام از آنها توانایی هایی دارند که آن ها را منحصر به فرد می کند.

آشنایی با تین کلاینت ها

آشنایی با تین کلاینت ها

آشنایی با تین کلاینت ها

با استفاده از تین کلاینت ها، دسکتاپ های مجازی در یک دیتاسنتر میزبانی می ­شوند و تین کلاینت به سادگی به عنوان یک پایانه، به سرور خدمات می دهد.

  • راه اندازی تین کلاینت ها راحت است.
  • دسترسی برنامه ها را ساده می کنند.
  • امنیت را بهبود می بخشند.
  • نیازهای سخت افزاری را نیز کاهش می دهند.

دستگاه های تین کلاینت در VDI، معمولا دستگاه هایی با سیستم عامل محلی خودشان هستند. این thin client ها معمولا یک نسخه استاندارد تعبیه شده ویندوز (WED) و یک نسخه تحت سیستم عامل لینوکس مانند DeTos دارند. تین کلاینت ها از اتصال پروتکل هایی مانند Citrix ICA یا Microsoft RDP به منظور دسترسی از راه دور به دسکتاپی که روی یک ماشین مجازی دریک سرور قرار گرفته استفاده می کند. thin client ها اغلب دارای یک مرورگر محلی نیز می باشند. به عبارتی تین کلاینت ها، دستگاه های ساده ای برای ساخت یک محیط ایمن و قابل مدیریت می باشند. به هر حال کاربران مختلف، نیازهای متفاوتی هم دارند. هنگام انتخاب و خرید تین کلاینت خود، قابلیت های مورد نیاز از جمله، امکان کنفرانس ویدئویی، پخش سه بعدی و یا امکان پشتیبانی چند منظوره را در محصولات درنظر بگیرید.

نگاهی به زیروکلاینت ها

نگاهی به زیروکلاینت ها

نگاهی به زیروکلاینت ها

زیرو کلاینت ها در بازار VDI بسیار با اهمیت هستند. Zero client ها دستگاه های کلاینتی هستند که نیاز به پیکربندی نداشته و فضایی برای ذخیره سازی ندارند. زیروکلاینت ها تنظیمات اولیه کمتری نسبت به تین کلاینت ها دارند. زمان نصب و راه اندازی زیرو کلاینت می تواند حتی کمتر از زمان تنظیم سایر ابزارها و لوازم جانبی دیگر باشد. اما در هر حال، زیروکلاینت ها انعطاف پذیری زیادی ندارند. وگاهی نیاز است که مدیران یک پروتکل دیگر را برای استفاده از دستگاه خود انتخاب نمایند. زمانی که یک کاربر اطلاعات حساب کاربری خود را برای ورود به دسکتاپ خود وارد می کند، اختیارات محدودتری در دست دارد. زیرو کلاینت ها به جای سیستم عامل، زیروکلاینت ها یک پردازنده داخلی Onboard تطبیق یافته دارند.

این چیپست ها مخصوص یکی از سه پروتکل مجازی سازی دسکتاپ مانند VDI طراحی شده اند. (PCoIP، HDX RemoteFX ). زیروکلاینت ها زمان بوت شدن سریعی حدود چند ثانیه دارند. zero client در مقابل ویروس ها کاملا ایمن هستند. تعداد و مدت خرابی دستگاه بسیار پایین و راندمان کاری کاربران خیلی بالاتر از PC است. دستگاه زیروکلاینت نیاز به بروزرسانی مداوم ندارد. مگر اینکه پروتکل مربوط به VDI ارتقا یابد، یا تغییر خاصی در آن ایجاد شود. و یا در موارد نادر وخاص BIOS بروزرسانی شود.

تفاوت تین کلاینت و زیرو کلاینت

تین کلاینت ها و دیگر دستگاه های کلاینتی، برای پردازش کامل به یک اتصال شبکه ای تکیه می کنند و روی سخت افزار خودش پردازش زیادی انجام نمی دهد. بهترین گزینه های محیط VDI شما، در نرم افزارهای تین کلاینت و زیروکلاینت تعبیه شده اند. «نرم افزار مدیریت تین کلاینت شما باید محصول نرم افزاری قدرتمندی باشد که توانایی های مدیریت تین کلاینت را با ویژگی های مدیریت اتصال ترکیب کند.» به طور خلاصه، مهمترین قدم برای انتخاب بین تین کلاینت و زیروکلاینت بررسی نیازمندی های شبکه و نوع اتصالی که شما ترجیح می دهید از آن استفاده کنید است.

درباره رایان اندیشه مایا

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

7 دیدگاه در تفاوت زیرو کلاینت و تین کلاینت
  1. مطلب خوبی بود.
    خیلی واضح و راحت درباره تفاوت این ۲ تا نوشته بودبن..
    ممنون

  2. مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

  3. سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید
    ما در زمینه درب های ضد سرقت و
    ضد حریق فعالیت می کنیم.خوشحال میشوم از وبسایت
    ما دیدن کنید

  4. از دیجیتال جدید pm7 که به تازگی
    ارائه شده و شما میتونید با ثبت نام در سایت به صورت رایگان ۲۰ دلار اعتبار
    بگیرید و با اعتبارتون ارز pm7 بخرید

    این روزها بازار ارزهای دیجیتال
    خیلی داغه و حتی تلگرام هم در حال اماده سازی بسترش برای ارائه ارز دیجیتال اختصاصی خودش هستش

    امروزه ۱ عدد بیت کوین (ارز دیجیتال ) چیزی در حدود ۵۱ میلیون تومان ارزش داره

  5. اقا دستتون درد نکنه خسته نباشید عالیییی بود

    • خواهش می کنم هادی جان .
      در صورت هر گونه سوال می تونید به شماره تماس های ۶۶۹۴۳۷۵۳-۰۲۱ تماس یگیرید.
      پیشنهاد می کنم بقیه مطالب سایت رو هم مطالعه کنید .
      با تشکر .


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *