تکنولوژی widi

تکنولوژی WiDi به تکنولوژی گفته می شود که قابلیت انتقال داده های تصویری به صورت بی سیم را به دستگاه هایی مثل تلویزیون با کیفیت HD را برای شما فراهم می کند. امروزه تکنولوژی widi کاربرد زیادی در موبایل های هوشمند دارد. شما با استفاده از این تکنولوژی به راحتی می توانید تصاویر و محیط گوشی هوشمند خود را با تلویزیون های هوشمند به اشتراک بگذارید.

تکنولوژی وای دای چیست

تکنولوژی وای دای چیست
حتما تا به حال درباره تکنولوژی وای فای (WiFi)، مطالب زیادی را شنیده اید. اگر شما در حال خواندن این مقاله، به وسیله یک اتصال بی سیم (Wireless) به اینترنت متصل شده باشید، درواقع از تکنولوژی WiFi استفاده کرده اید. امروزه تکنولوژی جدیدتری نیز به نام WiDi در سیستم های مختلف موجود میباشد. نام تکنولوژی WiDi، مخفف عبارت “Wireless Display “ و به معنی “نمایش بی سیم” میباشد.

از WiFi تا WiDi

WiDi یک عضو نسبتا جدید از خانواده بزرگ تکنولوژی های کمپانی بسیار معتبر Intel میباشد که پردازنده های Intel-Core در آنها به کار رفته است. تکنولوژی وای دای به شما قابلیت اشتراک بی سیم داده های تصویری سیستم خود، با کیفیت HD، بر روی صفحه دیگر را میدهد. مانند پخش یک فیلم از طریق لپ تاپ بر روی تلوزیون. شما با استفاده از WiDi می توانید انواع فایل مدیا مختلف، مانند عکس، فیلم ویا موسیقی را به اشتراک بگذارید. همچنین میتوان به روش بی سیم، ورودی هایی نظیر Blue-Ray DISC یا DVD را اشتراک داد.

نسل اول تکنولوژی WiDi

اولین رونمایی رسمی ازاین تکنولوژی جدید، در نمایشگاه CES 2010 انجام گرفت. در این نمایشگاه، فایل ویدئویی با وضوح ۷۲۰ پیکسل و با کیفیت صدای استریو به وسیله اتصال ۲.۴ گیگاهرتزی به WiFi ارائه داده شد.برای خواندن گزارش Charles Ripley درباره رونمایی از تکنولوژی WiDi درسال ۲۰۱۱، به سایتPCWorldمراجعه کنید.

نسل دوم تکنولوژی WiDi

امروزه نسل دومی از این تکنولوژی پا به عرصه IT گذاشته است. این نسل قابلیت نمایش فایل با مشخصات زیر را دارا میباشد:

  • رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل(Full HD).
  • روش Wireless و با لپ تاپ (یا تین کلاینت) و اتصال به WiFi 5 گیگاهرتزی.
  • پخش همراه با صدای محیط ۵.۱.
  • پشتیبانی ازفایل هایDVD وBlue-Ray.

مزایای استفاده از تکنولوژی WiDi

  • عدم نیاز به تهیه تجهیزات خارجی

تماشای تلفن بر روی تلویزیون با تکنولوژی widi

سیستم های دارای WiFi، برای اتصال به کامپیوتر شخصی شما، نیاز به یک دانگل یا سایر تجهیزات خارجی دارند. خوشبختانه برخلاف این سیستم ها، تکنولوژی WiDi نیازی به وسیله خارجی برای اتصال شدن به سیستم دیگر ندارد. WiDi همراه با پردازنده های Intel-Core ارائه میشود و توکار میباشد. به طوری که برای اتصال در این تکنولوژی، تنها به یک لپ تاپ یا تین کلاینت سازگارو یک آداپتور تلویزیون یا مانیتور احتیاج است.

نصب و راه اندازی تکنولوژی WiDi

تنظیم و راه اندازی WiDi بسیار ساده میباشد: ابتدا آداپتور نمایشگر را به آن وصل نمایید و تنها یک بار روند تنظیمات ساده WiDi را طی کنید. با این کار WiDi شما شروع به کار کرده و نیازی به انجام مراحل کسل کننده دیگر برای افزودن دستگاه جدید به شبکه خانگی خود را نخواهید داشت.

سوالات متداول تکنولوژی widi

  • از تکنولوژی widi در کجاها استفاده می شود؟

از تکنولوژی وای دای می توان در تلویزیون های هوشمند استفاده کرد. اگر شما یک گوشی هوشمند و یک تلویزیون هوشمند داشته باشید می توانید بدون سیم تصویر موبایل خود را به تلویزیون انتقال دهید.

  • آیا تکنولوژی وای دای در لپ تاپ ها هم وجود دارد؟

بله. لپ تاپ هایی که از پردازنده های intel استفاده می کنند معمولا از این تکنولوژی بهره مند هستند. و شما به راحتی می توانید صفحه موبایل خود را به لپ تاپ بدون استفاده از کابل هایی همچون hdmi انتقال دهید.

  • آیا همه پردازنده های شرکت اینتل از تکنولوژی وای دای پشتیبانی می کنند؟

خیر. استفاده از این تکنولوژی در پردازنده های core i3/5/7 نسل دوم به بعد مرسوم شده است. حتی تلویزیون شما هم باید از قابلیت wifi بهره مند باشد تا بتوان از تکنولوژی widi استفاده کرد.

blank
درباره رایان اندیشه مایا

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *