انواع ویدئو پروژکتور

در مقاله های قبلی در مورد ویدئو پروژکتورهای استوک صحبت کردیم و گفتیم دستگاه هایی هستند که تصاویر را در اندازه های بزرگتر نشان می دهند. ویدئو پروژکتور ها هم همچون دستگاه های دیگر انواع مختلف دارند. انواع ویدئو پروژکتور عبارتند از ویدئو پروژکتور جیبی، خانگی، و چند کاربره.

معرفی انواع ویدئو پروژکتور بر اساس کاربری

ویدئو پروژکتور جیبی

ویدئو پروژکتور جیبی

  • ویدئو پروژکتور جیبی

اسم این ویدئو پروژکتور ها گویای همه چیز است. کوچک بودن و قابل حمل بودن آن ها مهمترین مزیت ویدئو پروژکتور های جیبی محسوب می شود. معمولا برای استفاده از آن ها بهتر است ان ها را بر روی یک سه پایه قرار دهیم. حداکثر روشنایی آن ها هم تا ۱۰۰۰ انسی لومن می باشد.

ویدئو پروژکتور خانگی

ویدئو پروژکتور خانگی

  • ویدئو پروژکتور خانگی

اگر دوست دارید تصاویر را در منزل خود بزرگتر کنید و یا بر روی یک دیوار از منزل خود تصاویر را نشان دهید بهتر است به سراغ ویدئو پروژکتور های خانگی بروید. حداکثر شدت روشنایی آن ها ۲۵۰۰ انسی لومن می باشد و همچنین دارای کنتراست بالایی هستند. کیفیت خروجی تصویر آنها Full HD و ۴K می باشد.

ویدئو پروژکتورهای چند کاربره

ویدئو پروژکتورهای چند کاربره

  • ویدئو پروژکتورهای چند کاربره

از اسم این ویدئو پروژکتورها همه چیز مشخص است. از این ویدئو پروژکتور ها می توان برای هر کاری استفاده کرد. شدت روشنایی تا ۴۵۰۰ انسی لومن و همچنین به دلیل سبک بودن، می توان آن ها را حمل کرد.

برای انتخاب ویدئو ویدئو پروژکتور مناسب برای کارمان، باید بر اساس نیاز خود انتخاب کنیم و این مسئله را در نظر بگیریم که اولویت ما در انتخاب ویدئو پروژکتور چیست.

انواع تکنولوژی‌ های ساخت ویدئو پروژکتور

به غیر از نوع کاربری، ویدئو پروژکتورها بر اساس تکنولوژی ساخت هم تقسیم بندی می شوند. انواع ویدئو پروژکتور بر اساس تکنولوژی ساخت لامپ را می توان به ۳ نوع زیر تقسیم کرد:

  • DLP
  • LCD
  • LED

فاکتورهای مختلفی برای انتخاب ویدئو پروژکتور مناسب دخیل هستند از جمله لامپ که ارتباط مستقیمی با کیفیت تصویر، هزینه نگهداری، قیمت و عمر مفید آن ها.

ویدئو پروژکتورهایی با تکنولوژی لامپ DLP

ویدئو پروژکتورهایی با تکنولوژی لامپ DLP

  • ویدئو پروژکتورهایی با تکنولوژی لامپ DLP

DLP  مخفف Digital Light Processing می باشد. ویدئو پروژکتور های ساخته شده با این تکنولوژی دارای آینه های کوچکتری هستند که نور را مستقیم به صفحه بازتاب می کنند. تصاویر تولید شده در این ویدئو پروژکتور ها از ۳ رنگ اصلی قرمز، آبی و سبز تولید می شوند.

به دلیل قدرت خروجی تصویر، این ویدئو پروژکتور ها برای محیط هایی که دارای نور و روشنایی می باشند همچون کلاس های درس و کنفرانس مناسب هستند.

ویدئو پروژکتور هایی با تکنولوژی لامپ LCD

ویدئو پروژکتور هایی با تکنولوژی لامپ LCD

  • ویدئو پروژکتور هایی با تکنولوژی لامپ LCD

LCD که اکثرا می دانیم مخفف کلمه کریستال مایع (Liquid Crystal Display) می باشد. در این تکنولوژی ۳ صفحه مجزا با رنگ های اصلی قرمز، آبی و سبز داریم و هر صفحه دارای میلیون ها کریستال مایع می باشد و نقش هر کدام از این کریستال مایع ها نقش پیکسل رنگی را دارند.

قیمت ویدئو پروژکتور های LCD ارزان تر از DLP ها، وضوح بالاتر و عمر لامپ های داخل آن ها بسیار بیشتر می باشد.

در کنار همه خوبی ها و برتری های این تکنولوژی در مقابل DLP، هزینه نگهداری این نوع ویدئو پروژکتور ها بالا می باشد و دلیل آن هم وجود فیلتر هوا در آن ها می باشد که معمولا باید مدام تمیز شوند.

امروزه بیشتر ویدئو پروژکتور های موجود در بازار از تکنولوژی LCD استفاده می کنند. ویدئو پروژکتور های پاناسونیک از جمله این ویدیو پروژکتورها می باشند.

  • ویدئو پروژکتور های LED

در این نوع ویدئو پروژکتور ها بر خلاف ۲ نوع قبلی، تمرکز اصلی و تشکیل تصویر بیشتر بر روی منبع نور می باشد تا بر روی پخش کردن تصویر بر روی یک صفحه نمایش. برای انتقال تصویر هم از لیزر استفاده می شود که این امر عمر مفید لامپ را افزایش می دهد.

عمر مفید ویدئو پروژکتورها با تکنولوژی LED بیش از ۵۰ هزار ساعت می باشد. این عدد برای ویدئو پروژکتور های LCD و DLP چیزی حدود ۵ هزار ساعت است.

از ویژگی های خوب ویدئو پروژکتور های LED می توان به هزینه نگهداری پایین، طولانی بودن عمر مفید، وضوح تصویر بالا، مصرف کم، کم صدا بودن اشاره کرد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که هنگام خرید ویدئو پروژکتور استوک یا نو باید به آن توجه نمود، زوم اپتیکال آن ها می باشد. دلیل اهمیت زوم اپتیکال در ویدئو پروژکتورها، این است که جزئیات با کیفیت بهتری نمایش داده می شود و دوم تنظیم تصویر بر روی صفحه نمایش در صورتی که ویدئو پروژکتور در جای بد نصب شده باشد با زوم اپتیکال می توان وضوح تصویر را تظیم نمود حتی بدون جا به جایی ویدئو پروژکتور.

blank
درباره رایان اندیشه مایا

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *