نرم افزار Net Support نرم افزاری است که مربیان و اساتید می توانند از طریق آن کلاس های خود را بصورت مجازی و از راه دور  برگزار کرده و آن را مدیریت کنند.

همچنین نت ساپورت این قابلیت را دارد که مربیان برنامه های کاربردی و وب سایت هایی را که می خواهند را روی سیستم کلاینت ها و دانش آموزان خود محدود کنند.

از طریق این نرم افزار می توان کلاس ها را گروه بندی کرده و سرگروه برای ان ها تعیین کرد.

مربیان می توانند هر زمان که خواستند با سیستم دانش آموز به تبادل فایل پرداخته و می تواند از سیستم کاربر عکس برداری ویا  فیلم برداری کند.

از طریق این نرم افزارمی توان  یک تخته مثل تخته وایت برد  برای اموزش دراختیار استاد  قرار داد و دانش اموزان می توانند بصورت متنی و صوتی با استاد به پرسش و پاسخ بپردازند و همچنین اجرای آزمون و ایجاد شبکه های محلی از دیگرتوانایی های این نرم افزار است.

قابلیت های کلی نرم افزار Net Support

قابلیت پیاده سازی روی شبکه های Lan  و WireLess

  • سرعت مناسب برای تبادل اطلاعات داخل شبکه
  • محدود کردن کلاینت ها در استفاده از سیستم خود شامل محیط سیستم و اینترنت
  • قابلیت گروه بندی و انتخاب سرگروه
  • ایجاد محیطی برای پرسش و پاسخ و اجرای ازمون های مجازی
  • تعریف نام کاربری برای هر کاربر توسط مدیر برای ورود به محیط شبکه

نمایی از محیط این نرم افزار :

نرم افزار Net Support

محیط این نرم افزار

مشکل احتمالی در نرم افزار Net Support

مدیر شبکه برای هر کدام از کاربران یک نام کاربری برای شرکت در گروه ها و یا کلاس هایی که در شبکه برگزار می شود انتخاب می کند ،مشکلی که احتمال دارد ایجاد شود ، خوانده نشدن نام کاربر توسط نرم افزار است که توسط مدیر شبکه قابل حل است، به این ترتیب که اول از همه باید دقت شود که تمام کاربران عضو یک WorkGroup  باشند.

از سیستم معلم یعنی سیستمی که نرم افزار روی ان نصب است در قسمت CMD دستور ۵۴۰۵  X  Telnet را وارد کرده به جای X  ، Ip کاربر مورد نظر را وارد کنید که اگر با این دستور به سیستم کلاینت متصل شدید که همه چیز حله!!

مشکل از جایی شروع می شود که با این کار هم اتصال به سیستم کاربر برقرار نشده و پیغام خطا دهد.

این تنظیمات را بر روی سیستمم اصلی انجام دهید:

مسیر زیر را دنبال کنید

Tools>configurations>connectivity and…>HTTP

گزینه use http را فعال کرده و شماره پورت ۴۴۳ باشد.

بر روی سیستم کلاینت این تنظیمات را انجام دهید:

در قسمت Net Support clientconfigurations  ،گزینه Basic  را بزنید .

در قسمت HTTP ، Use HTTP را فعال کنید . در قسمت Geteway Address ، Ip سیستم اصلی را وارد کنید و در قسمت Port

عدد ۴۴۳ را وارد کنید.

اگر سیستم اصلی یا معلم دیگری هم دارید میتوانید  IP  ان را در قسمت …secondary وارد نمایید تا سیستم کلاینت از طریق این سیستم هم  کنترل شود.

توجه کنید که تک تک کلاینت ها را به سیستم اصلی معرفی کنید به این صورت که در قسمت New Client ، یک نام برای کابر جدید انتخاب کنید و گزینه TCP/IP را انتخاب کرده و در قسمت Address ، IP کاربر جدید را اضافه کنید.

درباره حسینی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.