هوشمند سازی مدارس ابتدایی

یکی از مواردی که در هوشمندسازی باید به آن توجه داشت، هوشمند سازی مدارس ابتدایی می باشد. امروزه هیچکس تاثیر هوشمند سازی مدارس بر یادگیری دانش آموزان را انکار نمی کند ولی برای انجام این کار باید به یک سری نکات توجه نمود.

در مدارس ابتدایی بحث هوشمند سازی و آشنایی دانش آموزان با تجهیزات بسیار مهم است. شاید قبلا برای هوشمندسازی یک کلاس، مقطع دبیرستان اهمیت زیادی داشت ولی امروزه هوشمند سازی مدارس ابتدایی و آشنایی دانش آموزان با تکنولوژی های جدید همچون رایانه و تبلت از همان ابتدای آموزش بسیار حائز اهمیت است.

در مدارس ابتدایی آن چیزی که بسیار اهمیت دارد راحتی کار کردن دانش آموزان و همچنین معلمان با تجهیزات هوشمند است. مثلا استفاده از یک کامپیوتر برای دانش آموزان و همچنین معلم ممکن است سخت باشد. اگر این کامپیوتر به مشکل بخورد، باید حتما فردی به صورت حضوری برای درست کردن آن بیاید. همچنین اشغال فضای زیاد توسط کامپیوتر ها مشکل دیگری است.

تاثیر هوشمند سازی مدارس ابتدایی بر یادگیری دانش آموزان

تاثیر هوشمند سازی مدارس ابتدایی بر یادگیری دانش آموزان

تاثیر هوشمند سازی مدارس ابتدایی بر یادگیری دانش آموزان

یکی از اهدافی که در هوشمند سازی مدارس ابتدایی وجود دارد، افزایش بهره وری در مدارس می باشد. در مدارس ابتدایی هوشمند، آشنایی دانش آموزان با تکنولوژی سریعتر اتفاق می افتد و دانش آموز می تواند زودتر استعداد خود را با توجه به تکنولوژی کشف کند. البته در زمینه شناخت استعداد، معلمان هم تاثیر بسزایی دارند. 

همچنین هوشمند سازی مدارس ابتدایی باعث تعامل بیشتر دانش آموزان با تکنولوژی می شود.

ضرورت هوشمند سازی مدارس ابتدایی

ضرورت هوشمند سازی مدارس ابتدایی

ضرورت هوشمند سازی مدارس ابتدایی

یکی از دلایل مهم در هوشمند سازی مدارس ابتدایی، کاهش هزینه می باشد. استفاده از تکنولوژی های جدید به جای کامپیوتر همچون تین کلاینت و زیروکلاینت، می تواند هزینه های یک مدرسه ابتدایی را تا حد چشمگیری کاهش دهد. از مصرف برق گرفته تا عدم نیاز به حضور همیشگی پشتیبان جهت رفع عیوب.

همچنین هوشمند سازی مدارس ابتدایی برای آشنایی زودتر و بیشتر دانش آموزان با تکنولوژی های جدید همچون تین کلاینت یا زیروکلاینت، ویدئو پروژکتور، قلم های هوشمند، برد های هوشمند و … بسیار مناسب است.

تجهیزات هوشمند سازی مدارس ابتدایی

تجهیزات هوشمند سازی مدارس ابتدایی

تجهیزات هوشمندسازی مدارس ابتدایی

بهترین تجهیزاتی هوشمند سازی برای مدارس ابتدایی انواع مختلف دارد همچون:

  • زیروکلاینت: دستگاهی کوچک (در بعضی مدل ها به اندازه یک کف دست) به جای یک کیس کامپیوتری که می توان آن را در یک جعبه قرار داد و به راحتی برای کلاس درس از آن استفاده کرد که حتما باید به یک کیس دیگر از طریق کابل شبکه وصل باشد و منابع خود همچون CPU، RAM و … را از آن تامین کند (نمی توان بر روی آن ویندوز نصب کرد).
  • تین کلاینت: دستگاهی کوچک که دارای قطعات کامپیوتری همچون RAM، CPU و … می باشد و می توان بر روی آن ویندوز نصب کرد و بدون نیاز به اتصال سرور کار می کند. از نظر اندازه همچون زیروکلاینت کوچک است.
  • ویدئو پروژکتور: وجود ویدئو پروژکتور در هر کلاس درس از موارد ضروری است. مصلا برای مشاهده تصویر یک دستگاه کامپیوتری (زیروکلاینت، تین کلاینت، لب تاپ) هر کلاس درس نیاز به یک ویدئو پروژکتور دارد که می توان آن را تهیه کرد.
  • برد هوشمند: برد های هوشمند برای تدریس معلم بسیار مفید هستند. معلم می تواند به راحتی هر چیزی را بر روی برد هوشمند نمایش دهد و بر روی آن بنویسید.
  • قلم هوشمند: با قلم هوشمند علاوه بر اینکه می توان بر روی برد هوشمند نوشت، می توان با آن بر روی پرده ویدئو پروژکتور و یا هر سطحی نوشت (محدودیتی برای نوشتن وجود ندارد).
  • پرده ویدئو: برای اینکه تصویری واضح و خوب از ویدئو پروژکتور داشته باشید می توانید از پرده استفاده کنید. قیمت یک پرده از یک برد هوشمند به مراتب کمتر است (می توان به جای برد هوشمند از یک پرده و یک قلم هوشمند استفاده کرد).
  • کیت هوشمند: با نصب یک کیت هوشمند کوچک بر روی ویدئو پروژکتور، می توان تخته کلاس را به برد هوشمند تبدیل کرد و با یک قلم هوشمند می توان تصویر ویدئو پروژکتور را بر روی هر سطحی کنترل کرد.
  • دستگاه حضور و غیاب: این دستگاه ها در بعضی مدارس و در ورودی مدرسه نصب می شود که دانش آموزان با اثر انگشت می توانند حضور و غیاب خود را اعلام کنند.

چه تجهیزاتی برای یک کلاس هوشمند ابتدایی واجب است؟

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید نیاز کلاس و بودجه مورد نظر را در نظر گرفت. اما می توان با یک ویدئو پروژکتور و کیت هوشمند و قلم به جای برد هوشمند تا حدودی از هزینه های هوشمند سازی کلاس کم کرد.

 استفاده از زیروکلاینت یا تین کلاینت تا حدودی به نیاز مدرسه بستگی دارد. اگر تعداد کلاس های مدرسه زیاد است و حتما باید داخل هر کلاس از کامپیوتر استفاده کنید، بهتر است از زیروکلاینت و یک کیس کامپیوتری (حتی لپ تاپ) استفاده کنید.

اما اگر تعداد کلاس ها کم است و بودجه خرید شما محدود است، می توانید از تین کلاینت به جای لب تاپ یا کامپیوتر استفاده کنید و دیگر نیازی به سرور ندارید.

استفاده از تجهیزاتی دیگر همچون تبلت، اینترنت وای فای و … همه به بودجه مدرسه بستگی دارد.

در ادامه تصاویر هوشمند سازی مدارس ابتدایی اجرا شده توسط شرکت رایان اندیشه مایا را مشاهده می کنید.

نمونه کارهای هوشمندسازی مدارس ابتدایی

blank
درباره رایان اندیشه مایا

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *