خرید تجهیزات هوشمند سازی مدارس

خرید تجهیزات هوشمند سازی مدارس

برای اینکه بتوانیم یک کلاس درس را هوشمند کنیم، باید بدانیم به چه تجهیزاتی نیاز داریم. در ادامه با تجهیزات مورد نیاز یک مدرسه هوشمند آشنا می شویم. آشنایی با تبدیل کردن یک کلاس یا مدرسه سنتی به مدرسه هوشمند، بسیار مهم هستند. تجهیزات هوشمندسازی مدارس، از قبیل پرده نمایش، تبلت ها، ویدئو پروژکتور، بردهای هوشمند، مینی کامپیوتر ها (زیروکلاینت و تین کلاینت)، نمایگشرهای تعاملی LCD و LED، کیت و قلم هوشمند، تخت وایت برد، پایه ویدئو پروژکتور، نرم افزاری هایی همچون Net support و اسکایپ همگی بخشی از تجهیزات نرم افزاری هوشمند سازی مدارس می باشند. 

خرید تجهیزات هوشمند سازی مدارس

خرید این تجهیزات شامل موارد زیر می شود:

مینی کیس ها از تین کلاینت و زیروکلاینت بزرگتر ولی از یک کیس کامپیوتری کوچکتر هستند و همچون یک رایانه دارای فن، CPU، RAM و ویندوز می باشند.

مینی کیس

تین کلاینت همچون یا کامپیوتر برای شما کار می کند و دارای ویندوز، CPU، RAM، می باشد با این تفاوت که اندازه آن بسیار از یک رایانه کوچک تر است و می توان آن را پشت مانیتور نصب کرد. همچنین بدون فن می باشند.

تین کلاینت

زیروکلاینت یک دستگاه کوچک و سبک به اندازه کف دست می باشد که می تواند به کامپیوتر شما وصل شود و خود مجزا به عنوان یک کامپیوتر دیگر کار کند ولی منابع خود را از کامپیوتر شما (لب تاپ یا رایانه) بگیرد.

زیروکلاینت

قلم هوشمند وسیله ای است که به محض قرار گرفتن بر روی یک متن، آن متن از طریق اسپیکر داخلی در قلم خوانده و پخش می شود. استفاده از آن در مراکز آموزشی نابینایان و همچنین کلاس های زبان کاربرد فراوانی دارد.

 

قلم هوشمند

برد یا تخته هوشمند ابزاری است که به جای تخته وایت برد در مدارس استفاده می شود و دارای صفحه نمایش بزرگ و قابل تعامل می باشد که به کامپیوتر شما (زیروکلایت، تین کلاینت، کامپیوتر یا لب تاپ) وصل می شود.

برد هوشمند

با ویدئو پروژکتور تصویر لب تاپ، زیروکلاینت، تین کلاینت، مینی کیس خود را بر روی دیوار یا تخته مدرسه نشان دهید تا دانش آموزان بتوانند محتوای آموزشی را با جزئیاتی بهتر ببینند و از آموزش با کیفیت لذت ببرند.

ویدئو پروژکتور

نکات مهم برای خرید تجهیزات هوشمند سازی مدارس

برای خرید تجهیزات هوشمند سازی مدارس باید نیازهای کلاس و مدرسه را شناسایی کرد از جمله:

  • تعیین نیازهای خود
    • قبل از خرید تجهیزات، باید مسائلی همچون گروه سنی دانش‌آموزان، دروسی که تدریس می شود و بزرگی کلاس‌ها را در نظر گرفت. تجهیزات هوشمند مختلف برای اهداف مختلف به کار می‌روند. تخته های نمایش هوشمند برای یادگیری عالی‌ هستند، در حالی که تبلت‌ ها می‌توانند آموزش فردی را هموار کنند.
  • تعیین بودجه
    • تجهیزات هوشمند مدرسه در قیمت‌ های مختلف می باشند و باید مشخص کنید چقدر می‌توانید هزینه کنید. باید به هزینه ‌هایی همچون نصب، آموزش و نگهداری توجه داشته باشید. همچنین اولویت بندی را فراموش نکنید.
  • انتخاب برندهای معتبر
    • هزینه هوشمندسازی یک کلاس درس مدرسه با توجه به برند و کیفیت تجهیزات با یکدیگر تفاوت دارند. در مورد برندها و مدل‌های مختلف موجود در بازار تحقیق کنید و از کارشناسان مربوط مشاوره بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • توجه به اتصالات و هماهنگی تجهیزات با یکدیگر
    • مطمئن شوید تجهیزات هوشمندی که انتخاب می‌کنید با دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای موجود شما سازگار هستند. بررسی کنید که آیا دستگاه های مورد نظر می توانند به اینترنت متصل شوند؟ اگر متصل می شوند به صورت اتصال بی سیم است یا با سیم؟
  • در نظر گرفتن پشتیبانی از تجهیزات
    • خرید تجهیزات هوشمند مدرسه فقط ابتدای کار است. یکی از مهترین موارد بخش پشتیبانی می باشد. این که تجهیزاتی که خریداری می کنید حتما حتما دارای پشتیبانی همچون آموزش نحوه استفاده از تجهیزات به معلمان و پشتیبانی دوره ای باشد.
  • آینده نگر باشید
    • هنگام خرید تجهیزات هوشمند مدرسه، در مورد ماندگاری و ارتقاع در آینده فکر کنید. و مطمئن شوید که تجهیزات خریداری شده می توانند تا چند سال آینده برای شما کار کنند و یا آیا می توان آن ها را آبدیت نرم افزار انجام داد یا نه؟

چگونه تجهیزات خوب را تشخیص دهیم؟

برای حل این مسائله بهتر است به رزومه کاری آن شرکت مجری توجه ویژه ای داشته باشید. همچنین قیمت های آن شرکت را با بازار مقایسه کنید. همچنین به مدت زمان گارانتی تجهیزات توجه کنید پشتیبانی بعد از فروش مسئه ای مهم است. بهتر است ابتدا نیاز های خود را بشناسید و با کارشناسان و شرکت های این حوزه مشورت کنید و سپس بعد از نیاز سنجی و تعیین بودجه، خرید خود را انجام دهید.