کیت هوشمند

کیت هوشمند یا قلم هوشمند

کیت هوشمندسازی مدارس - قلم هوشمند - تخته هوشمند

کیت هوشمندسازی مدارس – قلم هوشمند – تخته هوشمند

با ورود برد هوشمند به بازار آی تی ایران ، مدارس و دانشگاه ها اقدام به تجهیز و هوشمندسازی کلاسها و سالن های همایش خود با این ابزار کمک آموزشی حرفه ای کردند.در ابتدا این محصولات بسیار مورد استقبال مدیران قرار گرفتند.زیرا آموزش و ارائه مطالب را بسیار آسان کرده و امکانات بسیار زیادی را برای دبیران و دانش آموزان فراهم میکند.متاسفانه با اینکه مدارس ما بسیار مشتاق به هوشمند شدن میباشند، اما با مشکل کمبود بودجه در تهیه تجهیزات هوشمندسازی مواجه هستند.بهمین خاطربا توجه به هزینه بالای تهیه برد هوشمند و همچنین نگهداری و تعمیرات گران و دشوار این تکنولوژی ، پس از مدتی استقبال کمتری از آنها شد.

کیت هوشمند سازی مدارس چیست

راه حل کیت هوشمند  InfraRed مشکل هزینه  هوشمندسازی مدارس را برای مدیران تا حدودی حل میکند.در این روش، با نصب یک Device کوچک بر روی ویدئو پروژکتور کلاس ، براحتی تخته سیاه به برد هوشمند تبدیل میشود.به این صورت که با یک قلم مخصوص ، میتوانیم تصویر ویدئو پروژکتور را روی هر سطحی کنترل کنیم.

کیت هوشمند سازی چگونه کار میکند 

روش عملکرد این ابزار بسیار ساده است.یک دستگاه کوچک بنام کیت روی ویدئو پروژکتور تنظیم و نصب میشود. ( یکبار برای همیشه ) .  سنسور دریافت کننده دستگاه در کیت ،درکنار ویا روی پروژکتور قرار دارد.یک دیود ساده فروسرخ در نوک قلم تعبیه شده است که موقعیت قلم را به سنسور دستگاه اعلام میکند.به این ترتیب ما حتی میتوانیم از فاصله دورتری از صفحه نمایش هم بر روی آن بنویسیم و کار کنیم.و نیازی نیست حتما در جلوی تصویر پروژکتور قرار بگیریم.در واقع در روش قلم هوشمند و پروژکتور ، ما یک برد هوشمند  ۳D خواهیم داشت!

interactive kit-رایان اندیشه مایا

interactive kit-رایان اندیشه مایا

مزایای کیت هوشمندسازی نسبت به برد هوشمند

  • قابلیت نمایش و کنترل اطلاعات روی هرگونه سطح ( تخته ، وایت برد، دیوار، پرده،میز و…)
  • در برد هوشمند مشکل انعکاس تصویر پروژکتور روی وایت برد را داشتیم.
  • کیت برد ها قابلیت هوشمندسازی انواع تلوزیون و LCD را نیز دارند.
  • کیت هوشمند دردسترس دانش آموزان نبوده و امکان آسیب دیدن در این روش بسیار نادر است.
  • بردهای هوشمند بسیار حساس و کاملا در دسترس هستند که استهلاک آنها را بالا میبرد.
  • تصویر نمایشی ویدئو پروژکتور در روش قلم هوشمند ، تا ۱۵۰ inch قابل تنظیم است.
  • در برد هوشمند تصویر محدود به سایز برد است.
  • قیمت کیت هوشمند سازی یا قلم هوشمند بسیار پایین تر از برد هوشمند است.
  • قلم هوشمند بوسیله باطری قلمی کار میکند و بسیار کم مصرف است.
  • تنظیم و فعال سازی کیت هوشمند سازی مدارس بسیار ساده است و در کمتر از چند دقیقه انجام میگیرد.

معایب کیت هوشمند سازی کلاس ها

تنها مشکل برای کاربران این روش این است که اگر بین قلم و کیت قرار بگیریم، سنسور ، نور قلم را ندیده و قلم کار نمیکند.اما معمولا نحوه نوشتن و کار با تخته در کلاس ها به صورتی است که دست های دبیر باز است و خود را در مقابل تخته قرار نمیدهد.بهمین خاطر مشکل زیادی را برای کاربران ایجاد نمیشود.

کیت هوشمند برد هوشمند

در مدل های جدیدتر این کیت ها،به نام Short Throw ، سنسور در فاصله کمتراز ۱ متر از برد یا تخته نصب میشود. علاوه بر تمامی امکانات قبلی ، دراین کیت ها امکان ذخیره اطلاعات در کامپیوتر کلاس هم وجود دارد.

ویدئو پروژکتور هوشمند

این نوع از دیتا پروژکتورها در کلاس های هوشمند و اتاق های کنفرانس بسیار کاربرد دارند.ویدئو پروژکتورهای هوشمند امکانات کمتری نسبت به بردهای هوشمند دارند.اما با این حال نصب و کاربری بسیار آسانتری نسبت به تخته هوشمند دارند.این نوع از پروژکتور ها در واقع دارای یک کیت هوشمندسازی در درون خود هستند.تفاوت این پروژکتورها با مدل کیت هوشمندسازی در نوع قلم است .در ویدئو پروژکتور هوشمند میتوانید با تماس دست خود ، صفحه نمایش را کنترل کنید.