تین کلاینت های گیمینگ

اولین سوالی که برای ما در هنگام خرید تین کلاینت پیش می آید این است که آیا دستگاه ها برای بازی خوب هستند یا خیر؟ با توجه به آن چیزی که وجود دارد و نگاهی به صنعت بازی سازی کنیم متوجه می شویم که همه تین ها و یا مینی کامپیوتر ها برای بازی و گیم مناسب نیستند.

تین کلاینت های گیمینگ

به طور کلی و آنچه که می توان از تعریف و ماهیت تین کلاینت ها برداشت کرد این است که دستگاهی است که بیشتر برای کارهای اداری و در بعضی موارد برای کارهای گرافیکی کاربرد دارد و نباید از آن ها توقع اجرای بازی های سنگین و بروز رو داشته باشیم.

مثلا یکی از مواردی که برای اجرای بازی های سنگین با این دستگاه ها پیش می آید و باید مد نظر قرار داد این است که سیستم خنک سازی این دستگاه ها همچون قرار دادن فن و یا استفاده از لوله های خنک کننده بسیار سخت و شاید غیر ممکن باشد.

اما با این وجود، تین کلاینت های گیمینگی هم وجود دارند که می توان از آن ها اجرای بازی های سبک را تا حدی انتظار داشت همچون:

بهترین تین کلاینت های گیمینگ

مک مینی اپل مدل M2 10-CORE GPU 8GB 256GB

مک مینی اپل مدل M2 10-CORE GPU 8GB 256GB

  • مک مینی اپل مدل M2 10-CORE GPU 8GB 256GB

این دستگاه دارای ۸ هسته و ترد می باشد که دارای بازه پردازنده ای ۲۴۲۴ تا ۳۴۸۰ و همچنین دارای ۲۰ مگابایت کش می باشد. پردازنده گرافیکی این دستگاه اپل M2 10-Core GPU است. پشتیبانی از ۲ مانیتور با حداکثر رزولوشن ۶۰ هرتز از دیگر ویژگی های این دستگاه می باشد. رم ۸ گیگ و پشتیبانی تا ۲۴ گیگ رم، پشتیبانی از SSD تا ۲ ترابایت از ویژگی های این دستگاه می باشد.

مینی کامپیوتر Geekom AS 6

مینی کامپیوتر Geekom AS 6

  • مینی کامپیوتر Geekom AS 6

این مینی کامپیوتر با داشتن سی پی یو AMD Ryzen 9 6900HX (8 cores, 16 threads)، و گرافیک AMDRadeon Graphics 680M و پشتیبانی از رم تا حافظه ۳۲ گیگابایت از نوع DDR5-4800، حافظه تا ۱ گیگابایت SSD از نوع NVMe از ویژگی های این مینی کامپیوتر می باشد.

مینی کامپیوتر Apple Mac Studio

مینی کامپیوتر Apple Mac Studio

  • مینی کامپیوتر Apple Mac Studio

یکی از مینی کامپیوتر های های گیمینگی که می توان آن را تا حدودی مناسب برای بازی دانست، Apple Mac Studio می باشد. دارا بودن سی پی یو Apple M1 – M2، گرافیک دارای ۲۴ – ۶۰ Core GPU، رم ۳۲ – ۶۴GB، حافظه تا ۱ TB SSD، از ویژگی های این مینی کامپیوتر می باشد.

Minisforum Venus NPB7

Minisforum Venus NPB7

  • Minisforum Venus NPB7

مینی کامپیوتر Minisforum Venus NPB7 یکی از قویترین مینی کامپیوترهای گیمینگ می باشد که می توان از آن تا حدودی در بازی های کامپیوتری استفاده کرد. از ویژگی های این دستگاه می توان به موارد مختلفی همچون: سی پی یو ۱۴ هسته ایIntel Core i7-13700H ، گرافیک Intel Iris Xe (96 EU)، رم ۱۶ گیگ (ارتقاع تا ۳۲ گیگ)، ۵۱۲ گیگ SSD نسل ۴ NVMe می باشد.

مینی کامپیوتر Intel NUC 13 Pro

مینی کامپیوتر Intel NUC 13 Pro

  • مینی کامپیوتر Intel NUC 13 Pro

یکی از بهترین مینی کامپیوترهایی که برای گیمینگ مناسب است، مینی کامپیوتر Intel NUC 13 Pro می باشد. برخورداری از پردازنده مرکزی i7 نسل ۱۳ با ۱۲ CORE و ۱۶ تریت، ۱۸MB کش تا پردازش ۵ گیگا هرتز، کارت گرافیک Intel Iris XE Graphics (96EU)، ۳۲ گیگ رم دارد که تا ۶۴ گیگ می توان آن را ارتقاع داد، حافظه ۵۱۲ GB PCIe Gen 4 NVMe SSD از ویژگی های این مینی کامپیوتر می باشد.

مینی کامپیوتر Geekom AS 5

مینی کامپیوتر Geekom AS 5

  • مینی کامپیوتر Geekom AS 5

مینی کامپیوتر Geekom AS 5 از مینی کامپیوترهای گیمینگی می باشد که توانسته با قطعاتی که دارد تا حدودی انتظارات را از یک مینی کامپیوتر گیمینگ برآورده کند. ویژگی های این دستگاه به شرح زیر می باشد: دارای سی پی یو AMD Ryzen 9 5900HX (8 cores, 16 threads)، گرافیک Radeon RX Vega 8، ۳۲ گیگ حافظه رم با قابلیت ارتقاع تا ۶۴ گیگ و حافظه ذخیره سازی تا ۱ ترابایت از ویژگی های این دستگاه می باشد.

آیا تین کلاینت برای بازی مناسب است؟

به طور کلی ممکن است شما بتوانید بازی های کوچک و کم حجم را با یکسری دستگاه اجرا کنید. دستگاه های گیمینگ فوق از این دسته هستند اما باید این واقعیت را قبول کرد که اگر شما یک گیمر حرفه ای می باشید که دوست دارید بذون محدویت بازی های روز را اجرا کنید و همچنین می خواهید در آینده کامپیوتر خود را ارتقاع دهید پس بهتر است سراغ دستگاه تنی کلاینت و مینی کامپیوتر نروید. شاید این دستگاه ها بتواند نیاز فعلی شما را بر طرف کند اما باید این مسئله را قبول کرد که یک مینی کامپیوتر و یا مینی پی سی جای یک کامپیوتر را برای بازی نمی گیرد و قطعا در آینده و در مورد ارتقاع دستگاه خود دچار مشکل می شوید. تین کلاینت های گیمینگ بیشتر برای بازی های کم حجم و کوچک مناسب می باشند.

blank
درباره رایان اندیشه مایا

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *