تین کلاینت hp

تین کلاینت hp یکی از بهترین برند های تین کلاینت در بازار می باشد. تین کلاینت های hp دارای تنوع زیاد می باشند. به طوری که کمپانی hp با ارائه انواع دستگاه ها با امکانات و تنوع در قیمت توانسته نیاز اکثر کاربران را تامین کند. در این مطلب به ویژگی های منحصر به فرد تین کلاینت های hp می پردازیم.

بررسی تین کلاینت hp

قدرت، سرعت و دقت. سه کلمه ای که به جرات می توان قرن حال حاضر را با آن توصیف کرد. قرن ۲۱، قرنی است که به اعتقاد خیلی از صاحب نظران و دانشمندان، قرن انفجار اطلاعات می باشد. سرعت پیشرفت علم در این قرن به صورت چشمگیری افزایش داشته. خصوصا در حوزه فناوری اطلاعات با توجه به قدمت نه چندان زیاد این عرصه، بسیار بالاست.

اگر نگاهی به دور و اطراف خود داشته باشیم متوجه حضور تکنولوژی در زندگی روزمره خود می شویم. از تلفن های هوشمند، تبلت ها و گرفته تا کامپیوترها و حتی ساعت های مچی هوشمند. توضیح و تفسیر این حوزه به همین راحتی ها نیست و قطعا در یک مقاله نمی گنجد. ولی بگذارید نگاهی کوتاه به تاریخچه این حوزه داشته باشیم. سپس به بررسی تین کلاینت hp می پردازیم.

از چرتکه تا کامپیوتر

در گذشته به هر وسیله ساده مکانیکی رایانه می گفتند. با توجه به این تعریف شاید بتوان چرتکه را اولین رایانه ساخت دست بشر دانست. وسیله ای ساده که برای چهار عمل اصلی ریاضی استفاده می شود. تولد اولین و قدیمی ترین چرتکه را می توان به ۳۰۰ سال قبل از میلاد در نظر گرفت.

  • کامپیوترهای نسل اول: اولین رایانه الکترونیکی توسط جان وینسنت آتاناسف در سال ۱۹۳۸ ساخته شد. رایانه ای که با کمک لامپ خلا ساخته و به نام ABC نام گذاری شد. این رایانه می توانست ۲۹ معادله چند مجهولی را حل کند. دستگاهی که قابل برنامه ریزی نبود و تنها می توانست یک سری از مشکلات ریاضی را حل کند. رایانه ای که ساخت آن هیچ وقت رنگ و بوی عملی به خود نگرفت. در نسل اول رایانه ها از از لامپ خلاء استفاده می شد. لامپ خلاء دو حالت داشت: یک حالت خاموش و دیگری روشن.

یکی از مشکلات رایانه های این نسل حجم زیاد، سرعت و دقت کم آن ها بود. علاوه بر آن تولید گرمای زیاد هم، استفاده از آن ها را به چند ساعت در طول روز محدود می نمود.

  • کامپیوترهای نسل دوم: در این نسل به جای استفاده از لامپ خلاء، از ترانزیستورها استفاده شد. ترانزیستورهائی به مراتب کوچکتر و پرسرعت تر نسبت به لامپ های خلاء. حافظه در این نسل نسبت به رایانه های نسل قبل، سریعتر، بیشتر و کوچکتر بود.
  • کامپیوترهای نسل سوم: بعد از کامپیوترهای نسل دوم، نوبت به ارائه نسلی جدیدتر و قویتر از رایانه ها رسید. اولین کامپیوتر از این نسل در سال ۱۹۶۰ با هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد دلار ساخته شد. کامپیوتری که در دو امور علمی و تجاری کاربرد داشت. در این نسل از رایانه ها کاربران می توانستند در کسری از ثانیه به حجم زیادی از اطلاعات دست پیدا کنند. تلاش برای کوچکتر و کم حجم تر کردن مدار ها در این نسل، پیش زمینه ای برای بوجود آمدن مدارهای مجتمع شد.

از دیگر ویژگی های موجود در این نسل استفاده همزمان چندین نفر از یک رایانه بود. کاربری در دو محیط علمی و غیر علمی یکی از خوبی های رایانه های نسل سوم نسبت به نسل قبلی بود. انجام عملیات حسابی و منطقی این رایانه ها در کمترین زمان ممکن انجام می شد. یکی از محاسن رایانه های این نسل نسبت به نسل قبلی استفاده از مدارهای مجتمع یا آی سی بود. استفاده از IC، باعث کاهش اندازه و حجم این نسل شده بود. افزایش ظرفیت حافظه هم از ویژگی های این رایانه ها بود.

  • کامپیوترهای نسل چهارم: حافظه و سرعت عمل در نسل چهارم رایانه ها، نسبت به نسل قبلی بسیار افزایش پیداه کرده بود. استفاده از مدارهای مجتمع الکترونیکی با تراکم بالا زمینه ای برای پیدایش ریزپردازنده ها شد. اولین micro processor به نام ۴۰۰۴ توسط کمپانی محبوب اینتل ارائه شد. بعد از آن نوبت به ریز پردازنده ۸ بیتی ۸۰۸ شد. در سال ۱۹۷۴ اینتل ریزپردازنده ۸۰۸۰ را معرفی کرد. با معرفی این میکرو پروسسور زمینه ای برای ساخت کامپیوترهای شخصی فراهم شد.
  • کامپیوترهای نسل پنجم: ایده ارائه این نسل اولین بار توسط آسیایی ها مطرح شد. نسل پنجم کامپیوترها دارای مدارهای مجتمع با تراکم بسیار بالا بودند. هدف در این نسل ارائه کامپیوترهائی بود تا بتوانند بیاموزند، استنباط کنند و تصمیم بگیرند. به بیانی ساده تر هوشمند باشند.
    به طور کلی اگر بخواهیم کامپیوترهای فعلی را با نسل های قبلی خود مقایسه کنیم، باید به چند عامل توجه کنیم. عواملی مثل اندازه، سرعت، ظرفیت حافظه. مثلا در کامپیوترهای نسل اول از لامپ های خلاء استفاده می شد که اندازه و حجم آن ها بسیار زیاد بود. استفاده از ترانزیستورها در نسل بعدی باعث کاهش اندازه آن ها شد. در رایانه های فعلی بیش از ۱۰ میلیون مدار الکترونیکی وجود دارد، که نسبت به نسل های قبلی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

ورود زیرو کلاینت ها: به طور خلاصه، اگر بخواهیم دستگاه هائی که بعد از رایانه ها پا به عرصه فناوری گذاشته اند را مورد بررسی قرار دهیم، به تین کلاینت ها می رسیم. دستگاه هائی که کامپیوترهای ضعیف شده می باشند و شامل سی پی یو، هارد، رم هستند. بعد از تین کلاینت ها نوبت به زیروکلاینت ها رسید. دستگاه هائی که فقط شامل یک برد الکترونیکی می باشند و تمامی قدرت خود را از سرور می گیرند. شرکت های مختلفی در حوزه زیرو کلاینت فعالیت دارند. یکی از این کمپانی های قدرتمند، شرکت HP می باشد. این شرکت با تنوع محصولات ارائه شده در حوزه زیروکلاینت ها توانسته رضایت مشتریان خود را جلب نماید. در این مقاله قصد داریم به معرفی زیروکلاینت پرطرفدار اچ پی T310 بپردازیم.

پروتکل PCOIP در تین کلاینت های hp

این زیروکلاینت برای محیط های مجازی یا به عبارتی VMware ساخته شده است. با استفاده از پروتکل PCOIP، تجربه دسکتاپ بدون مرز را احساس کنید. کاهش فضای میز کاری شما، در کنار امنیت پایدار تنها بخشی از مزایای آن می باشد. بوت و زمان پاسخگوئی سریع، مشاهده فایل های چندرسانه ای و فیلم های آنلاین را به روانی هر چه تمام تر تجربه کنید.

چند دسکتاپ همزمان

این زیرو کلاینت را به دو نمایشگر وصل کنید و دسکتاپ خود را گسترش دهید. با این ویژگی شما می توانید چندین کار را انجام دهید و بر روی پروژه های چند رسانه ای خود کار کنید. قابلیت پشتیبانی از دو مانیتور همزمان با خروجی تصویر Full HD.

چند دسکتاپ همزمان

مدیریت یکپارچه شبکه

دیگر نیازی به مراجعه حضوری شما برای رفع نیاز کاربران نیست.به راحتی سیستم کاربران خود را با بروز رسانی نرم افزارها بر روی سرور، به روز کنید. با ذخیره سازی اطلاعات بر روی سرور، ریسک های امنیتی را خود را کاهش دهید. این دستگاه بر روی خود هیچ داده ای را ذخیره نمی کند و اطلاعات شما به طور کامل بر روی سرور باقی می ماند.

مزایا و معایب تین کلاینت hp

زیروکلاینتی بسیار قوی که سهم بزرگی در بازار روز دنیا دارد. مجهز به آخرین تکنولوژی Teradici بر بستر PCOIP می باشد. با توجه به پردازنده قوی آن، سرعت بالائی در انجام امور گرافیکی و سه بعدی دارد. این دستگاه PCOIP را به صورت سخت افزاری پشتیبانی می کند. به همین دلیل نتیجه آن در هنگام کار با محیط های مالتی مدیا و نرم افزارهای ۳ بعدی شگفت انگیز می باشد. برای اجرای بهتر این تکنولوژی باید سروری قوی داشته باشیم.(البته بسته به نوع کاربری و تعداد کاربران شما دارد.) سروری که RAM و CPU کافی را دراختیار ما قرار دهد. پشتیبانی از شبکه سیمی حداکثر تا سرعت ۱۰۰۰. این زیروکلاینت فاقد هرگونه قطعات مکانیکی متحرک می باشد.در نتیجه خرابی آن به صفر می رسد .این مدل از تین کلاینت hp میتواند به عنوان یک زیرو کلاینت و یا یک تین کلاینت کارکند.

در شکل زیر می توانید درگاه های ارتباطی تین کلاینت hp را مشاهده کنید.

پورت های تین کلاینت hp

  1. دکمه Power.
  2. چراغ وضعیت پروتکل PCOIP.
  3. پورت USB 2.
  4. پورت هدفون ۳.۵ میلیمتری.
  5. پورت میکروفون ۳.۵ میلیمتری.
  6. ورودی برق.
  7. ورودی کابل ضد سرقت.
  8. پورت اسپیکر.
  9. پورت DVI_I.
  10. پورت DVI_D.
  11. پورت شبکه.
  12. پورت USB 2.

سوالات متداول تین کلاینت hp

  • آیا فقط تین کلاینت های hp از بردهای ترادیسی استفاده می کنند؟

خیر. تین کلاینت های دیگری همچون برند dell هم از برد های ترادیسی استفاده می کنند. به طور کلی تین کلاینت هایی که از برد ترادیسی بهره می برند فقط با پروتکل PCoIP اجرا می شوند.

  • آیا تین کلاینت های hp شامل گارانتی اصلی می باشند؟

اکثر شرکت هایی که خود را نماینده تین کلاینت های hp معرفی می کنند معمولا فاقد نمایندگی اصلی می باشند. زمانی یک شرکت می تواند ادعای نمایندگی کند که اسمش در وب سایت رسمی hp درج شده باشد. معمولا شرکت ها واردکننده محصولات می باشند. بنابراین هر شرکت با توجه به سیاست های خود محصولات وارد شده را گارانتی می کند.

blank
درباره رایان اندیشه مایا

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *