کاربرد زیرو کلاینت

در این مقاله توضیحات جامعی درباره کاربرد زیرو کلاینت ها در مکان های مختلف می دهیم و  به بررسی کاربرد زیرو کلاینت ها در مکان های مختلفی همچون:

  • کارخانه ها.
  • بیمارستان.
  • ادرات و سازمان ها.
  • املاک، آژانس های هواپیمایی.
  • دانشگاه و مراکز آموزشی.

می پردازیم.

کاربرد زیرو کلاینت در کارخانه

وجود زیرو کلاینت ها در کارخانجات و صنعت بسیار مفید می باشد.و مجموعه های در حال رشد و موفق از آن ها استفاده می کنند. در ادامه فواید استفاده از زیروکلاینت در کارخانه ها را توضیح می دهیم.

کاربرد زیرو کلاینت در کارخانه

فواید استفاده زیروکلاینت در کارخانه ها

امروزه در بیشتر کارخانه ها از زیرو کلاینت به جای کیس های رایانه ای استفاده می شود! فکر می کنید چرا در کارخانه ها به جای رایانه ها ازzero client ها استفاده می شود؟!

زیروکلاینت ها انقلابی در صنعت IT و استفاده از کامپیوترها ایجاد کرده اند. زیروها فاقد هرگونه قطعه مکانیکی هستند! و تنها مسئول نمایش اطلاعات از سرور به کاربر هستند. استفاده از زیروها در کارخانه ها باعث شده تا دیگر جایی برای کیس های قدیمی و بزرگ نباشد و همچنین راندمان کاری بسیار بالا برود.

زیروکلاینت ها کار خود را در کارخانه ها با استفاده از دسکتاپ هایی که سرور به آن ها ارائه می دهند انجام می دهند. از زیرو ها می توان در قسمت های مختلف کارخانه استفاده شود. به عنوان مثال:

زیروکلاینت ها در قسمت اداری کارخانه

یکی از کاربردهای زیرو کلاینت در بخشهای مختلف اداری می باشید. می توانید برای هر کاربر دفتری که با استفاده از زیرو کار خاصی را در سیستم انجام می دهد، سطح دسترسی مختلفی تعریف کنید. استفاده از زیرو کلاینت ها در منطقه اداری کارخانه فضای امن و زیبایی را برای افزایش بهره وری کارمندان ایجاد می کند. کاربران دفتر با زیرو ها از سرعت بالای پردازش، زیبایی دستگاه و فضای کم آن بیشترین بهره وری را می برند.

همچنین شما می توانید از زیرو کلاینت ها در خطوط خط تولید کارخانه استفاده کنید. کارمندان ترجیح می‌دهند در فضای کم کارخانه به جای استفاده از یک کامپیوتر بزرگ از یک کامپیوتر کوچک همچون زیروکلاینت استفاده کنند.

کاربرد زیرو کلاینت ها در بیمارستان

زیرو کلاینت ها کاربردهای مختلفی در بیمارستانها دارند و کمتر بیمارستانی پیدا میشود که از زیروکلاینت ها استفاده نکند. شما می‌توانید از برندهای مختلفی دربیمارستان خود استفاده کنید برندهایی همچون hp و dell wyse.

کاربرد زیرو کلاینت ها در بیمارستان

در کدام بخش از بیمارستان ها از زیرو کلاینت استفاده میشود

شما می توانید در بخش های اداری و پذیرش از زیرو کلاینت ها استفاده کنید. یکی از مواردی که در بخش های اداری هر بیمارستان باید مد نظر قرار داد استفاده مداوم از یک کامپیوتر مناسب در این بخش است. چون این بخش به صورت ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته کار می کند پس به دستگاهی احتیاج است که بتواند بدون قطعی زیاد کار کند. استفاده از زیروها همچون زیرو کلاینت های شرکت اچ پی مانند ۳۱۰t و یا زیروکلاینت های شرکت dell wyse همچون pxn می تواند گزینه خوبی برای این بخش از بیمارستان باشد.

عدم تولید صدا و گرمای زیاد توسط زیرو کلاینت ها در بخش های پذیرش بیمارستان ها می تواند کمک بزرگی به این بخش ها کند. از انجایی که بیمارستانها محیطی آرام هستند استفاده از zero client ها به دلیل عدم وجود فن گزینه مناسب است تا تولید سر و صدا به حداقل برسد.

همچنین به دلیل اینکه زیرو کلاینت ها نیاز به پشتیبانی زیادی ندارند می تواند گزینه خوبی برای بیمارستانها و به خصوص بخش پذیرش و اداری باشد.

کاربرد زیرو کلاینت ها در اتاق عمل

یکی از مواردی که می‌توان از زیرو کلاینت استفاده کرد بخش اتاق عمل می باشد. به دلیل اینکه در اتاق عمل از نرم افزارهای پردازش تصویر همچون Archiving and Communication استفاده می شود باید از دستگاه هایی استفاده شود که از قدرت پردازش خوبی برخوردارند. و از طرفی چون در زیرو ها پردازش تصویر به عهده سرور است بنابراین به دلیل قدرتمند بودن سرور خیالمان از پردازش تصویر راحت است.

استفاده از زیرو کلاینت ها در قسمت پذیرش

یکی از مواردی که استفاده زیرو کلاینت ها در بیمارستانها را در اولویت قرار میدهد بخش پذیرش و نوبت دهی است. برای مثال شما می توانید از زیرو ها برای نمایش اسامی بیماران بر روی مانیتور در بخش پذیرش و نوبت دهی استفاده کنید. مانیتور را بر روی دیوار زده و از زیروکلاینت ها که از ابعاد کوچک برخوردار هستند در پشت مانیتور بهره ببرید.در بخش های مختلف همچونی Digital signage به دلیل اینکه از مانیتورهای بزرگ استفاده میشود و نیازمند روشن بودن ۲۴ ساعت است می توان از zero client ها استفاده کرد.

شرکت رایان اندیشه مایا مفتخر به پیاده سازی ۱۰۰ عدد زیروکلاینت در بزرگترین بیمارستان ناباروری خاورمیانه است.

فواید زیرو کلاینت ها در بیمارستان

یکی از نقاط قوت زیروکلاینت ها هزینه پایین آن ها می باشد. اگر بخواهیم در بیمارستان ۵۰ عدد کامپیوتر به کار ببریم و قیمت میانگین هر کامپیوتر را ۵ میلیون تومان در نظر بگیریم باید ۲۵۰ میلیون تومان هزینه خرید دستگاه کنیم.

در این مورد به اختلاف ۲۰۰ میلیون تومانی می‌رسیم. اما اگر بیاییم از زیرو کلاینت های با میانگین قیمت یک میلیون تومان استفاده کنیم هزینه ای ۵۰ میلیون تومان باید پرداخت کنیم. تمام این هزینه ها هزینه هایی به غیر از پشتیبانی مجموعه می باشد.

به کاربردن ۵۰ عدد کامپیوتر علاوه بر هزینه زیاد هزینه‌های پشتیبانی شما را چندین برابر می کند و علاوه بر هزینه وقت شما را هم می گیرد. قطعاً برای پشتیبانی ۵۰ عدد کامپیوتر شما نیازمند دو کارشناس آی تی می باشید در صورتی که پشتیبانی از زیروکلاینت ها تنها یک نفر کارشناس آی تی کافی است.

میانگین مصرف برق یک زیروکلاینت ۵ و ۱۰ وات است در صورتی یک کامپیوتر حدود ۱۰۰ الی ۵۰۰ وات برق مصرف میکند.

علاوه بر موارد بالا عمر طولانی و زیبایی محیطی که زیروها به بیمارستان می دهند حائز اهمیت است. زیروها بسیار سریع تر از یک کامپیوتر عمل می کنند چون پردازش کلیه دستورات به سمت سرور ارسال می شود و سرور تمامی پردازش ها را انجام می دهد.

کاربرد زیرو کلاینت در ادارات و سازمان ها

کاربرد زیرو کلاینت در ادارات و سازمان ها

استفاده از زیرو کلاینت ها در ادارات و سازمان ها بسیار شایع شده است و تقریبا تمامی شرکت ها چه کوچک و چه بزرگ از زیروها استفاده می کنند. یکی از مواردی که حائز اهمیت است بحث ارتقاء سخت افزاری و در ادامه آن هزینه می باشد. زیرو کلاینت ها به قدری به صرفه هستند که به اولویت اول سازمان ها و شرکت ها تبدیل شده اند.

امروزه تمامی شرکت ها و سازمان ها یک سرور مرکزی دارند که از آن به عنوان یک ذخیره ساز داده استفاده می کنند. چه بسا بهتر است به جای ذخیره داده ها از این سرور بیشترین بهره را برده و بتوان از تمامی قدرت آن در شبکه با استفاده از زیرو کلاینت را بهره برد.

استفاده از زیرو کلاینت ها در ادارات باعث کاهش فشار کاری بخش IT می شود. سرعت پردازش بالا و عدم کندی از دیگر موارد استفاده از zero client ها در ادارات می باشد. علاوه بر این هیچ گونه اطلاعاتی در سمت کاربر ذخیره نمی شود و کاربر فقط می تواند اطلاعات را ببیند و این امر موجب افزایش امنیت می شود.

استفاده از زیروها در سازمانهای نظامی که امنیت اطلاعات برای آنها حائز اهمیت است بسیار کاربردی می باشد. زیرا باعث جلوگیری خروج اطلاعات از سازمان می شود. همچنین می توان با محدود کردن دسترسی های مختلف به کاربران امنیت اطلاعات را افزایش داد.

یکی از مواردی که استفاده از زیروها را در ادارات مطرح می کند بحث جابجایی می باشد. کاربران می توانند بدون توجه به مکان جغرافیایی خود به محیط کاربری خود دسترسی داشته باشند و کار خود را انجام دهند.

همچنین مدیران IT می ‌توانند بر روی کاربران خود نظارت داشته باشند تا اعمال کاربران را ثبت و ضبط نمایند. یکی از این موارد بخش call center می باشد.

کاربرد زیرو کلاینت ها در املاک

کاربرد زیرو کلاینت ها در املاک

امروزه مشاورین املاک یکی از مشتریان پروپاقرص زیروکلاینت تبدیل شده اند. از جمله مواردی که می‌توان علاقه مشاورین املاک به استفاده هر چه بیشتر از زیروها را نام برد:

  • هزینه کمتر

خرید کردن ۱۰ عدد زیرو کلاینت با قیمت میانگین یک میلیون تومان قطعاً به صرفه تر از خرید کردن ۱۰ عدد کیس با حداقل قیمت ۵میلیون تومان می باشد. از طرفی اکثر املاک کارهای سبکی همچون وب‌گردی و یا استفاده از برنامه های آفیس را دارن. عاقلانه است املاک به سمت استفاده از زیرو ها بروند. مثلاً اگر یک املاکی را با ۱۰ نفر در نظر بگیریم می توان از یک سرور core i5 و یا core i7 با ۱۶ گیگ رم و ۲ ترابایت هارد در نظر گرفت.

اگر هزینه خرید کیس با مشخصات ذکر شده را ۱۵ میلیون تومان نظر بگیریم و ۱۰ عدد زیروکلاینت یک میلیون تومانی اضافه کنیم هزینه ای بالغ بر ۲۵ میلیون تومان باید پرداخت کنیم. در صورتی که خرید ۱۰ عدد کیست هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیون تومان برای ما دارد.

  • راه اندازی و پشتیبانی آسان

از آنجایی که در املاک نیازمند فردی نیستیم که پشتیبانی کامپیوتر ها را انجام دهد بنابراین استفاده از zero client ها می تواند بحث پشتیبانی سیستم های کامپیوتری را حذف کند و در نتیجه باعث کاهش هزینه ها شود.

کاربرد زیرو کلاینت ها در آژانس های هوایی و مسافرتی

آژانس های هواپیمایی را می توان گزینه مناسبی برای استفاده از زیروکلاینت در نظر گرفت.

کاربرد زیرو کلاینت ها در آژانس های هوایی و مسافرتی

مزایای زیروکلاینت ها در آژانس هواپیمایی

استفاده از زیرو کلاینت ها در آژانس های مسافرتی علاوه بر کاهش استفاده از نیروی انسانی، باعث کاهش هزینه‌های جاری در یک آژانس هواپیمایی می شود.

از آنجایی که زیروها فاقد هارد و رم داخلی می باشند در نتیجه خرابی کمتر نسبت به کامپیوترها دارند. بعضی از زیروکلاینت ها برای پیاده سازی نیازمند تخصص خاصی نبوده به همین منظور به راحتی توسط افراد آشنا با کامپیوتر در آژانس های هواپیمایی می توانند راه اندازی شوند. البته این مورد مختص بعضی از زیرو کلاینت ها می باشد. حتی شما می توانید بعضی از زیروها مانند زیروکلاینت s100 را بر روی یک کامپیوتر مرکزی اجرا کرده و با نصب یک نرم افزار ساده به تعداد مورد نیاز کاربر ایجاد ایجاد کنید.

کاربرد زیروکلاینت در دانشگاه ها و مراکز آموزشی

کاربرد زیروکلاینت در دانشگاه ها و مراکز آموزشی

یکی از کاربردهای زیروکلاینت استفاده در مراکز آموزشی و دانشگاهی می باشد. در چند سال اخیر استفاده از این تکنولوژی بسیار زیاد شده. به عنوان مثال استفاده از زیروها در سایت های دانشگاهی، کلاس های درس و کارگاه های کامپیوتر به شدت افزایش پیداکرده و مزیت های زیادی دارد.

اولین مزیت کاهش هزینه های راه اندازی و نگهداری می باشد. تنها کافیست یکبار برنامه های خود را بر روی سرور نصب کنید و دیگر احتیاجی به نصب تک تک برنامه ها بر روی دستگا ها نمی باشد. فرض کنید می خواهیم برنامه ای را برای یک کارگاه کامپیوتر نصب کنید. اگر از زیروکلاینت استفاده نکنیم مجبوریم بر روی تک تک سیستم های کامپیوتری برنامه های مورد نیاز را نصب کنیم که قطعا زمانبر است. ولی با zero client ها تنها یکبار برنامه را بر روی سرور نصب می کنیم و دیگر احتیاجی به نصب برنامه بر روی تک تک زیروکلاینت ها نیست.

از دیگر مزیت زیروها برای مراکز آموزشی عدم نیاز به ارتقاع می باشد. حتی اگر احتیاج به ارتقاع زیرو های خود داشته باشید تنها کافیست سرور خود را ارتقاع دهید. و بعد با توجه به کارایی هر کاربر به آن سخت افزار و منابع مشخص را بدهید. یکی از مهمترین بخش های یک دانشگاه که می توان از زیرو ها استفاده کرد سایت و کارگاه های آموزشی دانشگاه می باشد.

در این مقاله سعی بر آن شد تا کاربرد زیرو کلاینت در اماکن و کسب و کارهای مختلف را بررسی کنیم.

blank
درباره رایان اندیشه مایا

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *