تبدیل کیس به زیرو کلاینت

تبدیل کیس به زیرو کلاینت یکی از مسائلی است که با توجه به افزایش قیمت کامپیوترها ذهن خیلی از مدیران مجموعه و سازمان ها را با خود درگیر کرده است. و برایشان سوال است که آیا می توان کیس های قدیمی خود را به زیرو کلاینت تبدیل کرد یا خیر؟

همچنین یکی از ضعف های مدارس و مراکز آموزشی ارتقا کامپیوترهای قدیمی خود می باشد. روشهای مختلفی برای تبدیل کیس به زیروکلاینت وجود دارد.

راه حل های مختلف برای حل این مشکل وجود دارد که در ادامه ۵ راه مختلف را با یکدیگر بررسی می کنیم.

  • روش اول

تبدیل کیس کامپیوتری به زیرو کلاینت

به دلیل پیشرفت روز افزون تکنولوژی و افزایش قیمت کیس های کامپیوتری سخت است که از یک کیس برای ۵ الی ۷ سال استفاده کرد. استفاده از زیرو کلاینت ها به جای کیس های کامپیوتری می‌تواند بسیاری از مشکلات سخت افزاری و نرم‌افزاری را حل کند. شما می توانید کیس های مجموعه خود را جمع آوری کرده و به جای آن ها از زیرو کلاینت استفاده کنید. زیرو کلاینت ها می‌توانند با توجه به قدرت سروری که تهیه کردید تا ۱۰ سال برای شما کار کنند.

در صورتی که بعد از ۵ سال خواستید استفاده قوی تر از سیستم های خود انجام دهید تنها کافیست سرور خود را ارتقا دهید بدون اینکه بخواهید زیروکلاینت جدیدی بخرید. همچنین اگر شما دارای چندین کیس کامپیوتری باشید می‌توانید به هر کیس کامپیوتری چند زیروکلاینت وصل کنید و به راحتی کار کنید. در این صورت می توانید از کیسهای قدیمی خود هم استفاده کنید. زیرو کلاینت ها می‌توانند خیال شما را بابت ارتقا در آینده راحت کنند همچنین زیرو کلاینت ها دارای تنوع قیمتی فراوان می باشند.

جدول زیر نگاهی کلی و مقایسه‌ای بین زیرو کلاینت و یک کیس کامپیوتری می باشد.

توضیحات زیرو کلاینت کامپیوتر
پشتیبانی درگاه USB عالی عالی
مصرف انرژی ۵W ۳۰۰W
مدیریت کاربران آسان سخت
محدودیت سیستم عامل ندارد دارد
عملکرد گرافیکی عالی عالی
سرعت کارایی بالا بالا
درایور نوری ندارد دارد
پشتیبانی از اپلیکیشن دارد دارد
امکان ویروسی شدن ندارد دارد
امنیت اطلاعات بالا

(هیچگونه اطلاعاتی در زیروکلاینت کاربر و ذخیره نمی شود.)

پایین

(تمامی اطلاعات بر روی کیس کاربر ذخیره می شود.)

سی پی یو دارد

(دارای سی پی یو بسیار ضعیف است)

دارد
  • راه حل دوم

فروش کیس های قدیمی و فرسوده

همانطور که مشخص است فروش کیس های قدیمی سریعترین‌ راه می باشد. با این راه می‌توانید مبلغی ازخرید کیس های جدید خود را تامین کنید. با این کار تنها درصد کمی از هزینه تهیه سیستمهای جدید خود را تامین می کنید.

راه حل سوم

ارتقاء سیستم های قدیمی و فرسوده

شما می توانید با پرداخت هزینه ای البته زیاد کیس های قدیمی خود را از نظر قدرت ارتقا دهید. منتهی در این کار ابتدا باید به کیس های خود نگاه کنید و ببینید آیا میتوان آنها را ارتقا داد یا خیر و به قولی ارتقا پذیر هستند یا نه.

ارتقا کیس های فرسوده نیازمند دقت زیاد است. چون گاهی اوقات مادربرد کیس شما نمی‌تواند هر نوع قطعه ای را بپذیرد. به عنوان مثال بعضی از مادربرد ها تا ۱ گیگ رم را پذیرا می باشند. گاهی نوع رم به دلیل قدیمی بودن مادربرد در بازار وجود ندارد.

معمولاً ارتقاء سیستم ها در بحث پردازنده مرکزی سخت است و نمی توان هر نوع پردازنده را جهت ارتقا برای کیس مورد نظر انتخاب کرد. و یا تهیه آن پردازنده مورد نظر که با مادربرد مورد نظر fix باشد سخت است.

  • راه حل چهارم

تبدیل کیس به زیرو کلاینت با تکنولوژی VDI

تبدیل کیس به زیرو کلاینت با تکنولوژی VDI

می‌توان با استفاده از تکنولوژی های مختلف همچون مجازی سازی یا vdi این مشکل را حل کرد. شما می توانید علاوه بر حفظ کیسه های قدیمی خود با استفاده از نرم افزارهای مجازی سازی همچون Horizon Client این کار را انجام دهید. (البته پیاده سازی چنین تکنولوژی نیازمند یک کیس قوی می باشد.). یعنی یک سرور تهیه کرده و به تعداد کاربران خود یوزر تعریف کنید. سپس به هر کدام مقداری منابع با توجه به نیاز هر کاربر اختصاص دهید.

سپس هر کاربر پس از روشن کردن کامپیوتر خود می‌توان علاوه بر استفاده از کیس خود به محیط مجازی خود وارد شود و تمامی اطلاعات و قدرت پردازش را از سرور دریافت کنند.

  • راه حل پنجم

اپلیکیشن سرور

اپلیکیشن سرور

استفاده از اپلیکیشن سرور گزینه مناسب جهت ارتقا کیسه قدیمی و فرسوده می باشد. به گونه ای که نرم افزاری بر روی کیس قدرتمند شما نصب شده و بقیه کامپیوترها به آن کیس قدرتمند وصل می شوند. و از منابع و قدرت کیس استفاده می کنند. معمولاً استفاده از تکنولوژی اپلیکیشن سرور هزینه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان دارد.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی بر آن شد مشاوره ای در زمینه استفاده از کیس های قدیمی و فرسوده ارائه دهیم. تمامی راهکارهای بالا قابل اجرا و پیاده سازی می باشند منتها باید هدف نهایی را جهت استفاده از یک کیس در نظر گرفت و با توجه به آینده نگری بهترین گزینه را انتخاب کرد. همچنین شما کاربران گرامی می‌توانید جهت تبدیل کیس به زیروکلاینت و دریافت مشاوره رایگان و بازدید از محل با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

blank
درباره رایان اندیشه مایا

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *