رایانش سبز

رایانش سبز چیست

سبز فکر کن ، به صرفه فکر کن

رایانش سبز، یا فناوری سبز، نه تنها نحوه ی استفاده از دستگاه های رایانه ای بلکه کاربرد دستگاه های فناوری اطلاعات و چگونگی طراحی زیرساخت آنها را بهبود می بخشد. بنگاه های کسب و کار در بسیاری از مناطق “سبز” شدن هستند، اما این روند به ویژه در دنیای IT اتفاق می افتد . زیرا دیتا سنتر ها و سرورها بزرگترین مجرمان در هنگام ناکارآمدی فناوری اطلاعات هستند.حتی ممکن است زمزمه هایی درباره”رایانش سبز” شنیده باشید.امروزه بسیاری از سازمانها، دارای سرورهای متعددی هستند . که اکثرا از آنها استفاده کمی برده میشود.

به طور معمول سرورها از ۵٪ الی ۲۰٪ از ظرفیت پردازش کامل خود استفاده می کنند، اما با این حال انرژی مصرف می کنند. محاسبه ی هزینه ی روشن کردن روزانه صدها و حتی هزاران رایانه ی شخصی رومیزی و تنها هزینه انرژی آنها، ضربه هایی را در بودجه های محدود IT در همه نقاط وارد میکند.

رایانش سبز با تین کلاینت ها

“مزایای یک محیط فناوری سبز”

رایانش سبز  با تین کلاینت ها

۱. کاهش اثرات زیست محیطی:

  • مشتریان تین کلاینت به طور متوسط ​​۸ الی ۲۰ وات را در مقایسه با میانگین ۱۵۰ وات در هر PC مصرف می کنند.
  • تین کلاینت ها ، با کاهش فاکتور های مصرف انرژی و انتشار CO2 در طول استفاده از آنها ، به طور قابل توجهی ردپای شرکت را بر روی محیط زیست کاهش می دهند.

۲. صرفه جویی مالی: 

  • هزینه صرفه جویی شده از هزینه های برق، می تواند دوباره در سرمایه گذاری های مجموعه استفاده شود.
  • رایانش تین کلاینتی هزینه های عملیاتی و مدیریتی را نیز کاهش می دهد.

۳. بازیافت:

  • از آنجایی که تین کلاینت ها طول عمر طولانی تری دارند و به طور مؤثرتر و با ظاهری کوچکتر ساخته شده اند، ماندگاری بیشتری داشته و میتوانند بازیافت شوند.
  • تین کلاینت ها سازگار با ROHS هستند. تین کلاینت ها با مقررات مربوط به محدودیت استفاده از مواد خطرناک خاص، در تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی سازگاری دارند.

رایانش سبز با تین کلاینت ها

به مرور کسب و کارهای بیشتری راه حل رایانش سبز را برای محیط IT خود به کار میگیرند. جایگزین کردن رایانه های شخصی با انواع تین کلاینت ها یکی از ساده ترین و موثرترین روش ها در جهت حرکت به سوی یک فناوری سبزتر است.تین کلاینت تجربه مشابهی را برای کاربر ارائه می دهد، اما تنها مقدار جزئی از انرژی مورد نیاز برای اجرای دسکتاپ های شخصی را مصرف می کند.

blank
درباره رایان اندیشه مایا

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *