قیمت زیرو-کلاینت

قیمت زیروکلاینت (zero client price) را می توان یکی از ارکان مهم این دستگاه نامید که باعث شده خیلی از سازمان ها به سوی این دستگاه روی بیاورند. در این مقاله نگاهی به قیمت انواع zero client می اندازیم و با قیمت زیروکلاینت های اداری، نیمه حرفه ای و حرفه ای آشنا می شویم.

zero client دستگاه متفاوتی نسبت به بقیه تجهیزات کامپیوتری است، که موقع خرید آن باید دقت و تخصص کافی داشته باشید و یا از مشاور متخصص و قابل اعتمادی برای خرید مشورت بگیرید. قیمت زیروکلاینت ها نسبت به کارایی و مشخصات فنی اونها خیلی متفاوت هست. به همین خاطر حتما قبل از خرید، مطلب زیر رو بخونید تا اشتباه یا گرون خرید نکنید.

لیست قیمت زیروکلاینت

در جدول زیر لیست قیمت زیرو کلاینت های محبوب را مشاهده می کنید:

برای اطلاع از قیمت ها و دریافت مشاوره می تونید از طریق واتس آپ به ما پیغام بدید و یا با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

۸۸۶۴۰۱۹۴-۰۲۱ / ۰۲۱-۸۸۶۴۰۱۹۵ / ۰۲۱-۸۸۶۴۰۱۹۶ / ۰۲۱-۸۸۶۴۰۱۹۷ 

برند مدل قیمت
hp T310 ۳.۵۰۰.۰۰۰ تومان
hp T410 ۱.۹۲۰.۰۰۰ تومان
dell S10 ۱.۶۰۰.۰۰۰ تومان
dell ۵۰۳۰ ۲.۶۶۷.۰۰۰ تومان
dell CX0 ۷۵۰.۰۰۰ تومان
dell D200 ۸۹۰.۰۰۰ تومان
Vcloudpoint S100 ۲.۹۰۰.۰۰۰ تومان
Vcloudpoint V1 ۳.۴۰۰.۰۰۰ تومان
مایا کلاینت MP60 ۲.۹۵۰.۰۰۰ تومان
مایا کلاینت RP50 ۷۷۰.۰۰۰ تومان

زیرو کلاینت ارزان

یکی از مواردی که هنگام خرید زیروکلاینت ارزان باید مد نظر قرار داد امکانات آن ها می باشد. در ابتدا شاید خرید زیروکلاینت ارزان برای شما صرفه اقتصادی داشته باشد ولی باید این را مد نظر قرار داد که زیروکلاینت های ارزان معمولا دارای امکانات محدود و کمی می باشند. اگر بخواهیم معایب زیروکلاینت های ارزان را بیان کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

معایب زیروکلاینت ارزان

  • عدم پشتیبانی از پروتکل های مختلف شبکه همچون RDP، Citrix، VNware.
  • عدم پشتیبانی از درگاه های مختلف همچون USB 3.
  • کیفیت ساخت پایین.
  • عدم پشتیبانی از ۲ مانیتور همزمان.
  • عدم پشتیبانی مناسب توسط شرکت فروشنده.
  • کیفیت پایین در ارائه تصویری روان و بدون قطعی.
  • سرعت پایین.
  • امنیت پایین.

زیروکلاینت های ارزان معمولا قیمتی کمتر از ۱ میلیون تومان دارند. آنچه در هنگام خرید زیروکلاینت ارزان باید مد نظر قرار داد نوع کاربری ما می باشد. اگر فقط خرید زیروکلاینت های ارزان را برای کارهایی همچون آفیس و وب گردی نیاز دارید می توانید بر روی زیروکلاینت های زیر ۱ میلیون تا ۱.۵ میلیون تمرکز کنید. این را باید مد نظر قرار داد که خرید این نوع زیروکلاینت ها باعث می شود شما در آینده نتوانید ارتقاع مناسبی در شبکه خود داشته باشید. و یا امکان افزایش تعداد زیروکلاینت ها وجود نداشته باشد. چون اجرای تعداد بیشتر زیروکلاینت در شبکه منوط بر پشتیبانی از پروتکل های مختلف می باشد.

خرید زیروکلاینت

زیروکلاینت باید متناسب با کاربری کارفرما خریداری بشود. عموما زیروکلاینت ها برای ۳ نوع کاربرد مختلف استفاده میشوند:

  • کاربرد اداری: همونطور که از نام آن مشخص هست برای کاربری های ساده مثل وب گردی و آفیس که در اداره ها و سازمان ها استفاده میشه کاربرد دارد.
  • کاربرد آموزشی: بیشتر برای مراکز آموزشی مانند دانشگاه ها و مدارس یا آموزشگاها هست که این نوع زیروکلاینت ها توان اجرای نرم افزار های نیمه سنگین مثل فتوشاپ، اتوکد و تقریبا همه نرم افزار های دو بعدی را دارند.
  • کاربرد حرفه ای: این نوع زیروکلاینت تقریبا همه ی نرم افزار ها را اجرا میکند و از نظر پردازش گرافیکی و کاربرد های سنگین هیچ مشکلی ندارد.

اگر در زمان خرید زیرو کلاینت نوع کاربری متناسب با زیروکلاینت را انتخاب کنیم، قطعا صرفه اقتصادی خوبی خواهیم داشت، و از نظر فنی هم به مشکل نخواهیم خورد.

قیمت زیروکلاینت

زیروکلاینت های اداری

اگر کاربری اداری یا ساده داریم، بهتر است از زیرو کلاینت های مبتنی بر پروتکل RDP که ساده ترین، ارزانترین و ابتدایی ترین نوع زیروکلاینت ها میباشد استفاده شود. برخی از نمونه های رایج و پرفروش این نوع زیروکلاینت ها از برند NComouting بوده است. این برند در اوایل سال ۱۳۸۲ وارد بازار ایران شد که مدل T550 آن با استقبال نسبتا خوبی روبه رو شد. برخی از مزایا و معایب آنها را ذکر میکنیم:

زیرو کلاینت ادارای

  • مزیت ها:
    • قیمت بسیار پایین: تقریبا ۸۵ درصد کمتر از یک کیس معمولی!
    • عمر بسیار بالا: سخت افزار مناسب.
  • معایب:
    • عدم اتصال به سوییچ: این ضعف باعث عدم امکان پشتیبانی از بیش از ۱۰ کاربر میشد.
    • مشکل فاصله زیروکلاینت ها: به علت متصل نشدن زیروکلاینت کاربران به سوییچ فاصله زیروکلاینت ها یا ایستگاه های کاری نباید از ۱۰ متر بیشتر میشد. (روی مادربرد سرور ۲عدد کارت شبکه ۳ الی ۵ پورت نصب میشود).
    • پشتیبانی نکردن از پورت USB.
    • ۱۶بیتی بودن کیفیت تصویر.

نکته: بعد ها با پیشرفت بازار zero client، برند های زیادی که مبتنی بر پروتکل RDP و حتی با قابلیت اتصال به سوییچ، وارد بازار شدند. این زیروکلاینت ها از پورت های بیشتر و USB هم برخوردار بوده و پیشرفت خوبی داشتند. البته قیمت زیروکلاینت های جدید نیز بیشتر بوده و تقریبا ۷۰ درصد یک کیس معمولی می باشد. چنانچه کاربری معمولی باشد، می توانید از زیروکلاینت هایی مانند:

  • vCloudPoint-S100.
  • NComputing-L300.
  •  Gietek.

و یا برخی مدل های زیروکلاینت hp استفاده کنید.

زیروکلاینت های نیمه حرفه ای

زیروکلاینت های نیمه حرفه ای غالبا ۲۴ بیتی هستند. در این میان برندهای vCloudPoint و NComputing به علت قیمت پایینتر شان، پر فروش تر و مناسبتر می باشند. vCloudPoint-S100، یک نرم افزار مدیریتی قدرتمند و توان پردازش گرافیکی ۳۲ بیتی هم دارد.NComputing-l300 هم، توان پردازش گرافیکی ۲۴ بیتی دارد. اکثر این نوع zero client ها ۲۴ بیتی هستند.
در استفاده حرفه ای باید توجه داشت که گاها زیروکلاینت های ۲۴ بیتی را به عنوان زیروکلاینت هایی که توان گرافیکی بالایی دارند ارائه میدهند. متاسفانه مشتری هم بر این گمان که این زیروکلاینت ها توان اجرای هر برنامه ایی را دارا می باشند، آنها را خریداری میکند. کلیه مدل های زیروکلاینت های ۲۴ الی ۱۶بیتی مانند NComputing، توان اجرای نرم افزار های گرافیکی سنگین را ندارند، مثلا نرم افزار های ۳ بعدی. در صورت استفاده از زیروکلاینت برای کاربری حرفه ای بهتر است ابتدا از ۳۲ بیتی بودن زیروکلاینت اطمینان حاصل کنید. در هنگام خرید صرفا به علت اینکه برند Zero Client شناخته شده و ۳۲ بیتی است، خرید خوبی انجام نداده اید.

زیرو کلاینت حرفه ای

  •  زیروکلاینت های HP در مدل هایی مانند T310 ،T510 ،T520، فوق العاده قدرتمند بوده و قابلیت اجرای همه ی نرم افزار های گرافیکی را دارند. با خرید آنها شما در حقیقت یک زیرو – تین خریده اید و این خود دو ایراد دارد:
  1. یک به علت همین قابلیت، قیمت آنها به مراتب بالاتر است.
  2. اگر سخت افزار آن که همان ویژگی تین کلاینت بودن آن است خراب شود، تعمیر و یا تعویض قطعات آن به شدت مشکل، گران و عمدتا غیر ممکن خواهد بود.

در استفاد zero client با کاربری حرفه ای برند vCloudPoint فوق العاده بهتر از سایر رقبا عمل می کند.

  1. تفاوت چشمگیر قیمت زیروکلاینت های vCloudPoint با زیروکلاینت های ۳۲ بیتی دیگر.
  2. داشتن نرم افزار انحصاری و رایگان بسیار قدرتمند و ساده.
  3. گارانتی تعویض واقعی تنها زیروکلاینت در سطح ایران که نمایندگی رسمی دارد(شرکت رایان اندیشه مایا).

فروش زیروکلاینت

معمولا فروش زیروکلاینت ها به ۲ صورت شکل می گیرد.

  • نقدی
    • در فروش نقدی کل مبلغ یکجا دریافت می شود. معمولا در این نوع فروش ها ۱۰ الی ۱۵ درصد قیمت کل شامل تخقیف می شود.
  • اقساطی
    •  در فروش زیرو کلاینت به صورت قسطی معمولا ۳۰ درصد مبلغ کل اول خرید و ۷۰ درصد آن طی ۶ ماه پرداخت می شود.

زیروکلاینت های PCOIP و (Citrix(ICA

نوع دیگری از زیروکلاینت ها، زیروکلاینت های مبتنی بر پروتکل PCoIP و Citrix هستند. این نوع زیروکلاینت ها در بستر مجازی پیاده سازی میشوند. به طور خلاصه این Zero Client ها برای مشتریانی که دارای شبکه های وسیع با تعداد کاربران زیاد هستند، مورد استفاده قرار میگیرند. از این دسته میتوان به Centerm، ATrust، و چند مدل از برند HP مانند T310،T510 ،T520 نام برد. برخی از این نوع زیروکلاینت ها ترادیسی می باشند، که قیمت آنها گرانتر است. مانند HP T310 و Centerm C71 و… که توضیحات و تفاوتهای آنها در مقالات دیگر ما موجود می باشد.

قیمت زیروکلاینت ایرانی

البته زیروکلاینت هایی هم در این میان وجود دارند که توسط شرکت های انگشت شماری در ایران تولید میشوند. زیروکلاینت هایی که با پروتکل PCoIP و (Citrix(ICA پیاده سازی میشوند.

مزیت زیروکلاینت های تولید ایران:

  1.  موجود بودن سخت افزار آنها در بازار و سفارشی کردن زیروکلاینت طبق درخواست مشتری می باشد.
  2. مزیت دیگر آنها قیمت به مراتب پایینتر آنها نسبت به قیمت زیروکلاینت های خارجی می باشد.

البته مسلم است که سخت افزار موجود در برند های خارجی مانند HP دوام و قابلیت های بیشتری دارد.

زیرو کلاینت ایرانی

تولید ملی زیروکلاینت مایا

شرکت رایان اندیشه مایا نماینده انحصاری برند vCloudPoint در ایران می باشد. همچنین تامین کننده اصلی برند HP بوده و نیز در تجارت سایر برند ها هم فعالیت دارد. شرکت مایا در حوزه تولید زیروکلاینت مبتنی بر کلیه پروتکل ها رزومه بسیارقدرتمندی را دارا می باشد.بالاترین پروژه اجرایی مبتنی بر پروتکل سیتریکس یا (Citrix (ICA در ایران، با بیش از ۳۰۰ کاربر و توسط دستگاه های تولید شرکت رایان اندیشه مایا در کشور اجرا گردیده است.

سوالات متداول قیمت زیروکلاینت

  • قیمت زیروکلاینت چگونه تعیین می شود؟

قیمت زیروکلاینت ها بر اساس ویژگی هایی همچون، پشتیبانی از پروتکل های مختلف، تعداد پورت های موجود، اندازه، برند، نوع و مدت گارانتی تعیین می شود.

  • آیا زیروکلاینتی هم در ایران تولید می شود؟

اکثرا زیروکلاینت هایی که در بازار به نام زیروکلاینت ایرانی وجود دارد دارای سخت افزاری غیر ایرانی هستند. زیروکلاینت هایی با بردهای چینی که رابط کاربری آن ها توسط شرکت های ایرانی کدنویسی و ساخته می شود.

  • تفاوت زیروکلاینت های ایرانی با خارجی در چیست؟

زیروکلاینت های ایرانی به دلیل اینکه در داخل ایران طراحی و کد زنی می شوند از قیمت کمتری برخوردارند. معمولا پشتیبانی زیروکلاینت های ایرانی راحت و در دسترس است. کمتر شرکت هایی در ایران موفق به تولید زیروکلاینت شده اند.

blank
درباره رایان اندیشه مایا

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

7 دیدگاه در قیمت زیروکلاینت
  1. blank

    زیروکلاینت در حد ۱.۵ چی دارین؟

  2. blank

    دستتون درد نکنه.
    خیلی شیوا و راحت توضیح داده بودین.

  3. blank

    قیمت ها نسبت به بقیه جاها مناسبه.
    مطلب هم خوب بود.
    خصوصا سوالات متداول.

  4. blank

    سایتتون خیلی خوبه . کمتر سایتی رو تو حوزه زیروکلاینت دیدم که اینقدر اطلاعات مفید و مقالات خوبی داشته باشد . دستتون درد نکنه


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *