قبل از پیاده سازی هوشمندسازی مدارس، باید محل مورد نظر توسط کارشناس مربوط بازدید شود تا همه موارد احتمالی و مورد نیزا سنجیده شود. هوشمندسازی یک کلاس به طور کلی مراحل مختلفی دارد که در ادامه به بررسی تخصصی مراحل هوشمندسازی مدارس می پردازیم.
جهت نیاز به مشاوره تلفنی و بازدید حضوری به صورت رایگان، کافیست به شماره تلفن های موجود در سایت تماس بر قرار نمائید. یا شماره تلفن خود را در دکمه تماس با ما بگذارید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.
مراحل گام به گام هوشمندسازی مدارس
-
مشاوره تلفنی و تعیین هدف
- در ابتدا بهتر است یک مشاوره تلفنی با شرکت مجری هوشمندسازی داشته باشید و پس از بیان نیازهای خود، یک قرار حضوری جهت بازدید را با شرکت مجری هوشمندسازی را هماهنگ کنید. در مشاوره تلفنی مسائلی همچون سنجش وضعیت مدرسه یا کلاس، هدف از هوشمندسازی و تعیین اقدامات اولیه، صحبت می شود.
-
بازدید حضوری از محل و تعیین بودجه
- پس از بازدید از محل مورد نظر بودجه مدرسه به شرکت اعلام می شود و با توجه به بودجه و درخواست های مدرسه، می توان به صورت تقریبی هزینه هوشمند سازی یک کلاس درس را تعیین کرد.
-
خرید تجهیزات برای هوشمند سازی
- پس از بازدید و تعیین بودجه، نوبت به خرید تجهیزات برای هوشمند سازی مدرسه می شود. خرید تجهیزات همچون کامپیوترهای کوچک (زیروکلاینت یا تین کلاینت)، ویدئو پروژکتور، پرده نمایش و … می شود.
-
آماده سازی سایت، مدرسه یا کلاس مورد نظر
- پس از تعیین بازه زمانی تقریبی برای تحویل پروژه، تیم مجری جهت پیاده سازی هوشمندسازی آماده می شود و کار خود را شروع می کند. آماده سازی سایت رایانه ای و کلاس ها، تعیین تعداد نیروی انسانی جهت انجام پروژه، در این مرحله انجام می شود.
-
بررسی، ارزیابی و تست کارهای انجام شده
- در روند هوشمند سازی مدارس ابتدایی و آموزشگاه ها، هر مرحله در حین و پس از اجرا، چندین بار چک می شود تا از کارکرد آن اطمینان حاصل شود. مثلا در حین کابل کشی قسمتی از کلاس درس، همان قسمت چندبار چک می شود تا از کارکرد آن اطمینان حاصل شود.
تمامی اتصالات، کارکرد دستگاه ها پس از پایان هر مرحله و چندبار هم پس از پیاده سازی کلی هوشمند سازی مدرسه یا یک کلاس، چک می شود تا اگر مشکلی باشد، قبل از تحویل پروژه کاملا بر طرف شود.
-
آموزش رایگان به مسئول فناوری اطلاعات و معلمان
- پس از پیاده سازی و زمانی که پروژه مشکلی ندارد، آموزشی به معلمان یا مسئول فناوری مدرسه داده می شود تا با نحوه کارکرد تجهیزات و چگونگی استفاده از آن ها کاملا آشنا شود. مثلا نحوه برگذاری دوره های آنلاین یا بر طرف کردن مشکلات احتمالی دانش آموزان جزو آموزش معلمان می باشد تا در صورت بروز مشکل، در ابتدا بتوانند آن را برطرف کنند. پس از اقدامات اولیه در صورتی که مشکل همچنان برجا باشد، با پشتیبانی تلفنی یا حضوری با شرکت مجری، مشکل بر طرف خواهد شد.
-
پایان پروژه و ارائه پشتیبانی
- در آخر و پس از اطمینان از کارکرد صحیح همه قسمت ها و ارائه آموزش های لازم به مسئول مرتبط و معلمان، در صورت بروز مشکل پس از اجرا، راهنمایی های لازم جهت حل مشکل بوجود آمده توسط کارشناس مربوط به صورت تلفنی ارائه می شود. در صورتی که مشکل همچنان پا برجا باشد نیروی فنی به صورت حضوری به مدرسه مراجعه می کند تا مشکل مربوط را حل کند.
ارائه خدمات پشتیبانی توسط شرکت رایان اندیشه مایا به صورت رایگان برای مدتی معلوم قابل ارائه است.