نرم افزارهای کاربردی

نرم افزارهای کاربردی امروزه نقش مهمی در هر کامپیوتر دارند. برخی از این نرم افزار ها به صورت رایگان در اختیار کاربرن قرار می گیرند. و برای تهیه برخی دیگر باید هزینه هر کدام از آن ها را پرداخت کرد. اکثر نرم افزار های کاربردی دارای لایسنس می باشند که با خرید هر کدام از آن ها می توان بدون محدودیت از آن ها استفاده کرد. نرم افزارهای کاربردی که همچون مجموعه آفیس، مرورگرها، برنامه های پخش کننده موسیقی یا فیلم می باشند. که هر کاربری با هر نوع کاربری به آن ها احتیاج دارد.

انواع نرم افزارهای کاربردی

پس از نصب سیستم عامل خود، شما ملزم به نصب یکسری از برنامه های کاربردی و مهم در سیستم خود هستید که بسیار پرکاربرد هستند و نصب آنها کار آسانی است. اما گاهی ممکن است سیستم شما در شبکه باشد و تعداد کاربرهای شما در آن سازمان یا اداره بسیار زیاد باشند که در این حالت این کار  بسیار زمان بر میباشد. در نتیجه برای صرفه جویی زمان در نصب این برنامه ها، شرکت رایان اندیشه مایا  پیشنهاد می کند تا دستگاهای زیرو کلاینترا جایگزین کیس کنید.

اگر می خواهید درباره دستگاه های زیرو کلاینت اطلاعات کسب کنید بر روی لینک رو به رو کلیک کنید(زیرو کلاینت چیست).

در این حالت فقط یکبار این برنامه ها در سرور شما نصب میشود و تعداد بالایی از user ها به راحتی  میتوانند از آنها استفاده کنند. در ابن مقاله قصد داریم تعدادی از نرم افزارهای کاربردی را معرفی کنیم. از جمله این نرم افزارها  Office میباشد  که خود شامل چندین بخش است.

نرم افزار کاربردی Microsoft Office Word

نرم افزار word

امروزه اکثر افراد از این برنامه کاربردی، بسیار استفاده میکنند و معمولا  برای تایپ نامه های اداری، افزودن عکس، ویرایش متن ها، تهیه متون و یا ایجاد چارتها و جداول مورد استفاده قرار میگیرد. این نرم افزار جزو محبوب ترین و شناخته شده ترین برنامه آفیس می باشد. معمولا افراد زیادی به طور روزمره از آن استفاده میکنند. دیگر کاربری ها یا به عبارتی تنظیمات این  برنامه بدین صورت است که می توان تنظیم رنگ صفحه آن را تغییر داد یا امکان اضافه کردن حاشیه  و مرتب سازی صفحات و حتی پاراگراف ها و همچنین سایز صفحه را به طور دلخواه می توان تغییر داد. علاوه بر این امکان اضافه کردن واتر مارک در پیش صفحه و یا ایجاد پاورقی و سربرگ از دیگر مزایای این برنامه نیز، می باشد. ناگفته نماند برای ارسال فایل word به صورت ایمیل بهتر است که آن را به فرمت pdf تبدیل کنید تا تنظیمات آن در حین ارسال تغییر نکند.

نرم افزار کاربردی Microsoft Office Excel

نرم افزار excel

از دیگر نرم افزارهای کاربردی می توان به نرم افزار اکسل اشاره کرد. این برنامه نیز همانند نرم افزار  Word  بسیار پرکاربرد است. اغلب جهت مدیریت پایگاه داده و تجزیه و تحلیل و جدول بندی، برای انجام  امور مالی و حسابداری یا ایجاد نمودار و محاسبات مهندسی و آماری، به انضمام تایپ کردن و افزودن عکس مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار ارزان، ساده  و قابل دسترس، روزانه مورد استفاده بسیاری از افراد در سازمان ها قرار میگیرد، که به راحتی امور مربوط با فعالیتشان و یا مواردی که ذکر شد را میتوانند توسط این برنامه انجام دهند.

نرم افزار کاربردی Microsoft Office Access

از این برنامه نیز همانند اکسل می توان برای جدول بندی استفاده کرد. با این تفاوت که اطلاعات با حجم وسیع تر در این برنامه به کار میرود و میتوان در تمامی جداول برای  اطلاعات کارکنان یک سازمان و در واقع گزارش بین چندین جدول را به طور همزمان گرفت. همچنین  فرم ها و گزارش ها ی شخصی افراد در سازمان ها را میتوان در آن وارد نمود.

نرم افزار کاربردی Microsoft Office PowerPoint

نرم افزار powerpoint

این برنامه هم نیز یکی از زیر شاخه ها ی مایکروسافت آفیس است که بیشترین کاربرد آن برای جاهای آموزشی ازجمله ارگان های وابسته به  آموزش و پرورش و دانشگاه ها می باشد. از خصوصیات مثبت آن اصلاح شدن دیکته لغات به صورت خودکار می باشد که این امر خود کمک بزرگی به معلم و یا دانش آموزان میکند و افراد ارائه های خود را به راحتی ویرایش یا مشاهده و اشتراک گذاری میکنند.

انواع مرورگرهاب کاربردی:

  • نرم افزار Firefox:

    • این مرورگر شناخته شده توسط افراد کارایی های برتری نسبت به internet explorer دارد. از قابلیت های آن فیلتر کردن پیام های تبلیغاتی را میتوان ذکر کرد همچنین سرعت بالا برای دانلود کردن از خصوصیات برجسته این برنامه می باشد. همینطور از نفوذ جاسوس ها به سیستم شما جلگیری میکند. فایرفاکس با تمام نسخه های ویندوز سازگار می باشد.

مرورگر فایر فاکس

  • نرم افزار Google chrome:

    • این مرورگر یکی دیگر از محصولات گوگل می باشد که خصوصیت (google cognitive)  باعث شده تا کاربرهای زیادی جذب آن شوند. به این دلیل که در هر سیستم عاملی میتوان بدون اینکه در تاریخچه آن ثبت شود به سایت های مختلف دسترسی پیدا کرد که این امر اطمینان خاطر کاربرها را بیشتر کرده است.

مرورگر گروم

  • نرم افزار Safari:

    • و از دیگر نرم افزارهای کاربردی می توان به مرورگر safari اشاره کرد. در میان مرورگرها  سافاری جزء دسته ای از مرورگرها می باشد که قابل استفاده برای apple و Mac  میباشد و از لحاظ امنیتی فوق العاده قوی و مورد اطمینان بوده و شامل  سرعت بسیار بالا در باز شدن صفحات وب می باشد.

مرورگر safari

مقالات مرتبط: نرم افزارهای Adobe

سوالات متداول نرم افزار های کاربردی

  • چگونه می توان نرم افزار های کاربردی را تهیه کرد؟

برای تهیه این نوع نرم افزار ها کافیست در اینترنت سرچ کنید و به راحتی هرکدام از آن ها را دانلود کنید.

  • آیا نرم افزار های کاربردی مثل مجموعه آفیس را می توان بدون تهیه لایسنس استفاده کرد؟

بله. نرم افزارهای آفیس را می توان بدون پرداخت هزینه استفاده مرد. البته بعضی از قسمت های نرم افزار قابل استفاده نیستند و برای استفاده کامل باید آن ها را خرید. با این وجود شما می توانید برای استفاده از این نرم افزار ها از کرک های آن ها استفاده کنید. در این صورت بدون محدودیت می توانید از تمامی امکانات آن ها استفاده کنید.

  • استفاده از کرک برای خود نرم افزار و سیستم عامل مشکل ساز نیست؟

به طور کلی بعضی از کرک های نرم افزار ها بعد از مدتی از کار می افتند. بهتر است اگر برای مجموعه ای خاص می خواهید از این گونه نرم افزارها استفاده کنید که امنیت برای شما مهم است به تهیه نسخه اورجینال آن ها بپردازید. مثلا برای شرکت و یا یک سازمان از نسخه اورجینال ویندوز استفاده می کنند.

blank
درباره رایان اندیشه مایا

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

1 پاسخ به نرم افزارهای کاربردی
  1. blank

    سلام.
    ممنون از مطلب خوبتون.
    با تشکر.


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *