راهنمای نصب ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور یکی از تجهیزاتی است که امروزه علاوه بر مباحث آموزشی و کاربرد آن در هوشمندسازی مدارس و آموزشگاه ها، در ادارات و شرکت ها کاربرد دارد. در این مطلب به نحوه نصب ویدئو پروژکتور به سقف می پردازیم.

راهنما و آموزش نصب ویدئو پروژکتور به سقف

هنگام نصب ویدئو پروژکتور روی سقف یا دیوار باید موارد مختلفی را در نظر گرفت از جمله:

اندازه صفحه نمایش و اتاق، فاصله ویدئو پروژکتور تا دیوار اتاق.

برای خرید ویدئو پروژکتورهای استوک به لینک زیر مراجعه نمائید.

خرید ویدئو پروژکتور استوک

محل قرار گرفتن پرده نمایش ویدئو پروژکتور

۱-محل قرار گرفتن صفحه نمایش یا پرده نمایش

برای نصب و خرید ویدئو پروژکتور باید ابتدا به این نکته توجه کرد که برای نمایش تصاویر ویدئو پروژکتور می خواهیم از دیوار اتاق استفاده کنیم یا احتیاج به خرید پرده نمایش داریم. بیشتر ویدئو پروژکتور ها را می توان علاوه بر روی نصب دیوار یا سقف، بر روی میز هم قرار داد و از آن ها استفاده کرد. برای نمایش صفحه ویدئو پروژکتور باید قسمتی از اتاق را انتخاب کرد تا نور به آن نتابد. زیرا تابش نور باعث کاهش کیفیت تصویر و دید می شود.

ارتفاع نصب پرده نمایش ویدیو پروژکتور

۲-ارتفاع نصب پرده نمایش ویدیو پروژکتور

برای تنظیم ارتفاع ویدئو پروژکتور باید به نوع چیدمان و بزرگی اتاق توجه کنید. معمولا ارتفاع مناسب برای اتاقی که یک مبل با چند صندلی دارد فاصله بین ۶۱ تا ۹۲ سانتی متر مناسب است.

اگر چیدمان صندلی های شما به صورت ردیفی می باشد، پرده ویدئو پروژکتور را مقداری بالاتر نصب کنید تا افرادی که در ردیف های انتهایی قرار دارند بتوانند تصویر را بهتر ببینند. همچنین به یاد داشته باشید اگر ارتفاع نصب پرده ویدئو پروژکتور را خیلی بالا ببرید، ممکن است فضا برای کل تصویر وجود نداشته باشد.

۳-اندازه‌ی پرده نمایش

برای نصب پرده ویدئو پروژکتور باید طول، عرض و ارتفاع آن را بدانید. اگر اندازه پرده نمایش ویدئو پروژکتور را نمی دانید، بهتر است پرده نمایش ۱۰۰ اینچی سفارش دهید.

راهنمای نصب ویدئو پروژکتور در محل کار یا خانه

اندازه‌گیری نسبت پرتاب ویدئو پروژکتور

۱-اندازه‌گیری نسبت پرتاب ویدئو پروژکتور

فاصله پرتاب یعنی فاصله محل نصب ویدئو پروژکتور تا صفحه نمایش مورد نظر که این مقدار در دفترچه راهنمای نصب ویدئو پروژکتور موجود می باشد.

۲-اندازه گیری فاصله پرتاب ویدئو پروژکتور از دیوار

بعد از تعیین فاصله پرتاب، باید قسمتی را در اتاق تعیین کنید برای نصب ویدئو پروژکتور. نوع کیفیت تصویر و بزرگی آن به فاصله ویدئو پروژکتور بستگی دارد. مثلا اگر فاصله ویدئو پروژکتور از دیوار اتاق کم باشد، تصاویر نشان داده شده روشن تر می باشد.

اما برای اینکه تصاویر با کنتراست بالا و ضوح بیشتر داشته باشید، فاصله ویدئو پروژکتور باید با دیوار بیشتر باشد.

پیدا کردن آفست عمودی در ویدئو پروژکتور

۳-پیدا کردن آفست عمودی در ویدئو پروژکتور

منظور از آفست عمودی میزان بالا یا پایین بودن ویدئو پروژکتور در هنگام نصب است که برای پیدا کردن این فاکتور می توان به دفترچه راهنمای ویدئو پروژکتور مراجعه کرد. توجه به آفست مثبت به دلیل نصب ویدئو پروژکتور به صورت وارونه، مهمتر از آفست منفی می باشد.

البته بیشتر ویدئو پروژکتورهای امروزی مجهز به فناوری تغییر لنز می باشند. در این صورت نصب ویدئو پروژکتور در ارتفاع مهم است.

۴-تعیین فاصله نصب عمودی

برای تعیین فاصله عمودی ویدئو پروژکتور از فرمول زیر می توانید استفاده کنید:

ارتفاع صفحه نمایش * درصد آفست = با فاصله‌ی لنزها از بالا و پایین صفحه نمایش

نصب پایه ویدئو پروژکتور

نحوه نصب پایه ویدئو پروژکتور خانگی یا اداری

۱-خرید یک پایه خوب ویدئو پروژکتور

انتخاب یک پایه خوب برای نصب ویدئو پروژکتور خانگی یا اداری، از عوامل مهمی است که در نصب آن تاثیر بسزایی دارد. این پایه ها می توانند لوله یا بازوهایی داشته باشند که در تنظیم ارتفاع تصویر خروجی تاثیر زیادی دارند. معمولا ویدئو پروژکتور هایی که به سقف نصب می شوند، دارای پایه هایی هستند که بتوان ارتفاع آن ها را تنظیم کرد.

همچنین جنس خوب پایه ویدئو پروژکتور به ثبات تصویر خروجی از دستگاه کمک زیادی می کند. داشتن پایه های جنس خوب برای ویدئو پروژکتور در دراز مدت تاثیر زیادی دارد.

۲-نصب پایه ویدئو پروژکتور به آن

بعد از انتخاب و خرید ویدئو پروژکتور، باید پایه آن را نصب کنید. لوازم مورد نیاز برای نصب همچون پیچ ها معمولا به همراه ویدئو پروژکتور ارائه می شود. در هنگام نصب باید صفحه فلزی پایه با ویدئو پروژکتور هم سطح باشد. همچنین قبل از نصب ویدئو پروژکتور به سقف، باید مطمئن شویم تمام قسمت های پایه محکم به ویدئو پروژکتور نصب شده باشند.

نصب پایه ویدئو پروژکتور به سقف

۳-نصب پایه ویدئو پروژکتور به سقف

برای نصب ویدئو پروژکتور به سقف باید آن را به جایی محکم دریل کنید. بهترین قسمت برای نصب ویدئو پروژکتور تیرچوب می باشد که بعد از آن می توانید با پیچ و آچار آن را نصب کنید.

نصب کابل و تنظیم تصویر

۴-نصب کابل و تنظیم تصویر

بعد از نصب ویدئو پروژکتور به سقف، باید کابل های برق و تصویر را به آن متصل کرد. بعد از تنظیم موارد فوق، می توان با استفاده از تنظیمات و دستگیره هایی که بر روی ویدئو پروژکتور وجود دارد، مقدار زوم و لنز را تنظیم کرد. همچنین برای تغییر رنگ و کنتراست و روشنایی تصویر، می توان از تنظیمات داخل دستگاه استفاده کرد. تصویر باید به گونه ای باشد تا بهترین وضوح بر روی پرده نمایش یا دیوار نمایش داده شود.

blank
درباره رایان اندیشه مایا

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *