نصب ویندوز بر روی تین کلاینت

نصب ویندوز روی تین کلاینت

نصب ویندوز روی تین کلاینت

در مقالات قبل به طور کامل درباره این که تین کلاینت چیست و چه کاربردی دارد به طور مفصل توضیح دادیم . همانطور که پیشتر گفته شد، تین کلاینت دستگاه کوچکی است که در محیط های مختلف ، با سرعت و پردازش بالا بسیار به صرفه و اقتصادی می باشد.این امر باعث کاهش هزینه در سازمان ها و صرفه جوئی در مصرف انرژی می شود .تین کلاینت ها از سیستم عامل های مختلفی همچون ویندوز XP ، ۷  و …پشتیبانی می کنند.کاربرد این دستگاه های کوچک بیشتر در ادارت دولتی ، خصوصی و … می باشد .نصب سیستم عامل بر روی تین کلاینت ها یا مینی پی سی دغدغه اکثر سازمان ها می باشد .در این مقاله قصد داریم به آموزش تصویری ویندوز مخصوص تین کلاینت و نحوه نصب آن بپردازیم .

نصب ویندوز ۱۰ بر روی تین کلاینت

به چند طریق میتوان ویندوز ۱۰ نصب کرد؟ نصب ویندوز ۱۰ به دو روش صورت می گیرد :

  • از طریق فلش دیسک
  • با استفاده از CD/DVD ویندوز

تین کلاینت ها فاقد درایور DVD-ROM  می باشند.در نتیجه استفاده از فلش دیسک برای نصب ویندوز توصیه می شود .ابتدای فلش خود را با فایل ISO ویندوز بوت کنید .برای این کار می توانید از نرم افزارهای زیر استفاده کنید :

  • Easy 2 boot
  • Yumi
  • Refus

پیشنهاد ما استفاده از نرم افزار Easy 2 boot به دلیل پشتیبانی از اکثر سیستم عامل ها می باشد .در ابتدا فلش بوت شده خود را در یکی از پورت های تین کلاینت قرار دهید .

کلید f11 کیبورد را چندبار فشار دهید تا منوی زیر ظاهر شود .انتخاب روش بوت شدن سیستم در نصب ویندوز

انتخاب روش بوت شدن سیستم در نصب ویندوزپس از انتخاب فلش به عنوان بوت سیستم عامل شما ، رایانه از طریق فلش وارد محیط نصب سیستم عامل می شود .

شروع نصب ویندوز

در صورتی که فایل ISO را به درستی اجرا کرده باشید با صفحه زیر مواجه می شوید .زبان خود را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید .

انتخاب زبان در نصب ویندوز

انتخاب زبان در نصب ویندوز

در این مرحله قوانین مایکروسافت را تائید کرده و بر روی Next کلیک کنید . در این مرحله با دو گزینه مواجه می شوید :

گزینه اول به روز رسانی ویندوز می باشد . با انتخاب این گزینه فایل ها ، تنظیمات و نرم افزارهای شما حفظ می شود .

گزینه دوم ویندوز قبلی شما را حذف و یک سیستم عامل جدید برای شما نصب می کند . با انتخاب این گزینه تمامی تنظیمات ، فایل ها و نرم افزارهای شما پاک می شود .

به روزرسانی یا حذف سیستم عامل

به روزرسانی یا حذف سیستم عامل

گزینه Custom را انتخاب کنید .مانند شکل زیر .

انتخاب پارتیشن نصب ویندوز

انتخاب پارتیشن نصب ویندوز

(لازم به ذکر است فقط فایل های موجود بر روی پارتیشن ویندوز از رایانه شما حذف می گردد .همان پارتیشنی که قصد نصب ویندوز را بر روی آن دارید .نگران از بین رفتن اطاعات خود در پارتیشن های دیگر نباشید. ) .در این مرحله پارتیشن مورد نظر جهت نصب ویندوز بر روی تین کلاینت را انتخاب کنید .بر روی Next کلیک کنید تا روند نصب آغاز شود . مانند شکل زیر.( به دلیل اینکه در تین کلاینت ها از هاردهای SSD استفاده می شود ، سرعت نصب و بوت ویندوز بسیار سریع می باشد.)

شروع نصب ویندوز

شروع نصب ویندوز

در این مرحله ویندوز در حال نصب می باشد . صبر کنید تا نصب ویندوز بر روی تین کلاینت شما به اتمام برسد .

مرحله settingنصب ویندوز

مرحله settingنصب ویندوز

بعد از تمام شدن مرحله نصب به مرحله Setting  وارد می شویم . بر روی گزینه Use Express Setting  کلیک کنید تا تنظیمات مربوط اعلام شود .برای وارد کردن تنظیمات به صورت دستی بر روی گزینه Customize کلیک کنید . اگر اکانت مایکروسافت دارید می توانید با وارد کردن اکانت خود ادامه دهید . در غیر این صورت بر روی Skip کلیک کنید . در این قسمت می توانید یک نام و رمز عبور برای سیستم خود تعیین کنید . در قسمت Password Hint یک راهنما جهت یادآوری پسورد خود تعیین کنید .

نصب ویندوز بر روی تین کلاینت - مراحل نصب

نصب ویندوز بر روی تین کلاینت – مراحل نصب

انتخاب راهنما کاملا اختیاری می باشد . بر روی Finish کلیک نمائید .حال صبر کنید ویندوز تنظیمات اولیه جهت راه اندازی سیستم شما را انجام دهد .مانند شکل زیر .

اتمام نصب ویندوز بر روی تین کلاینت

اتمام نصب ویندوز بر روی تین کلاینت

در این مرحله نصب سیستم عامل شما به پایان رسیده است و می توانید از ویندوز خود به راحتی استفاده نمائید .نمائی از دسکتاپ ویندوز ۱۰ و رابط کاربری آن را می بینید .بسیار خوب ، شما موفق به نصب ویندوز بر روی تین کلاینت شده اید .از استفاده آن لذت ببرید .

ویندوز 10 - تینکلاینت

ویندوز ۱۰ – تینکلاینت

اکثر ویندوز های موجود در بازار به صورت کرک شده می باشند .به همین علت تهیه نسخه اورجینال بسیار پر هزینه و گران می باشد.شما نیازمند فعال سازی ویندوز می باشید .در صورت عدم فعال سازی ویندوز ، نمیتوانید از تمامی امکانات سیستم عامل خود استفاده کنید.امکاناتی مانند بروز رسانی ویندوز و … .

نحوه فعال سازی ویندوز

برای استفاده از تمامی قابلیت های ویندوز ( مانند آپدیت و … ) شما احتیاج به فعال سازی آن دارید .برای فعال سازی ویندوز از نرم افزار KMS Auto Net استفاده کنید.ابتدا نرم افزار یاد شده را دانلود و اجرا نمائید .در شکل زیر بر روی Activation کلیک نمائید .

ACTIVATING YOUR WINDOWS

ACTIVATING YOUR WINDOWS

your windows is activated

  1. بر روی Active Windows کلیک نمائید .
  2. نرم افزار به صورت خودکار شروع به فعال سازی ویندوز می کند.
  3. در صورت مواجه با پیغام زیر ، بر روی گزینه Yes کلیک کنید .
Choose yes if you get this message

Choose yes if you get this message

  1. در آخر پیغامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن فعال سازی به شما نشان داده می شود.حال می توانید بدون محدودیت از ویندوز و قابلیت های آن (آپدیت و… ) استفاده نمائید . توی این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی درباره ویندوز مخصوص تین کلاینت ارائه کنیم .
blank
درباره رایان اندیشه مایا

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *