خدمات-شبکه-در-محل

خدمات شبکه در محل از آن دسته خدمات در حوزه شبکه می باشد که امروزه برای هر کسب و کاری مهم است. به زبانی ساده خدمات شبکه در محل یعنی ارسال کارشناس شبکه با یک تلفن، دسترسی به صورت ریموت و یا حضور کارشناس در کمترین زمان ممکن در محل مورد نظر. با پیشرفت تکنولوژی این انتظار می رود تا همیشه سیستم هایی که در یک مجموعه هستند بدون مشکل و به راحتی جوابگوی نیازهای کارمندان باشد.

در این مطلب به مباحث زیر می پردازیم:

  • خدمات شبکه کامپیوتری در محل.
  • انواع سرویس دهی خدمات شبکه در محل.
  • قرارداد پشتیبانی خدمات شبکه در محل.

خدمات شبکه کامپیوتری در محل

پس از نصب و راه اندازی شبکه گاهی ممکن است، به دلیل متصل نبودن یک یا چندین سیستم در شبکه های محلی، زمان زیادی صرف عیب یابی مشکلات شبکه شود و موجب آزرده خاطر شدن کارمندان شود. اما معمولا افرادی که ادمین شبکه هستن راهکارهایی پیش رو دارند که باعث میشود تا مشکلات شما به راحتی و بسرعت حل شوند. علاوه بر این در تمامی کسب و کارها، نیاز به سیستم کامپیوتری، امری حیاتی است. بنابراین هزینه های مربوط به نگهداری و پشتیبانی آن نیز یک امر ضروری تر می باشد. پیشنهاد شرکت ما اینست که تا جایی که ممکنه هزینه ها را به حداقل برسانید. لازمه این موضوع انتخاب یک فرد ماهر با دانش کافی در زمینه شبکه می باشد. که آن فرد بتواند به راحتی و با کمترین هزینه ایرادیابی کند. و همچنین با تشخیص سریع و به موقع بتواند در زمان صرفه جویی داشته باشد.

خدمات-شبکه-کامپیوتری-در-محل

انواع خدمات شبکه در محل

انواع خدمات شبکه هم می تواند خدمات اکتیو شبکه باشد و هم خدمات پسیو.شرکت رایان اندیشه مایا در این زمینه می تواند کمک بسیار بزرگی در تعیین قیمت و راهنمایی و مشاوره برای سازمان و شرکت ها داشته باشد.

که این مشاوره ها به سه گونه انجام میگیرد:

  • از طریق مشاوره تلفنی که در هر ساعتی از روز امکان راهنمایی وجود داشته باشد.
  • به صورت ریموت از راه دور که از طریق نصب برنامه ها از جملهTeamViewer (نرم افزار ریموت از راه دور) و یا غیره میتوان به سیستم های آن مجموعه به راحتی دسترسی پیدا کرد. اما این امر مستلزم اعتماد کافی به شخص متخصص می باشد تا بدون دخل و تصرف در سیستم ها فقط بتواند مشکل را برطرف کند.
  • روش سوم به صورت حضوری و انجام خدمات شبکه کامپیوتری در محل می باشد. که در این حالت به درخواست خود سازمان، نیروی متخصص به محل ارسال می شود تا مشکلات را برطرف کند.

انواع-خدمات-شبکه-در-محل

قرارداد پشتیبانی خدمات شبکه در محل

طی قراردادی که بین ۲مجموعه بسته می شود مدت زمان پشتیبانی هم نیز در آن مشخص میگردد. که طبق قرارداد هفته ای یک یا دو روز فرد متخصص در آن مجموعه باید حضور داشته باشد. و یا حتی برای سازمان های بزرگتر همچون بانک ها، باید در ۲۴ ساعت شبانه روز امکان تماس برای آن مجموعه با فرد متخصص فراهم باشد. تا در صورت برخورد با مشکلی بتوانند سریعا متخصص را مطلع نموده و یا از طریق تلفن آن مشکل را حل کنند. هزینه های پشتیبانی بر اساس توافق طرفین و مدت زمانی که برای آن پروژه مد نظر است در نظر گرفته می شود.

در صورت توافق، شخص متخصص به عنوان مدیر شبکه وظایفی دارد، از جمله وظایف مدیر شبکه:

  • خدمات نگهداری و پشتیبانی از اتاق سرور.
  • نگهداری و پشتیبانی زیرساخت شبکه.
  • آگاهی و پشتیبانی از نرم افزارهای شبکه.
  • پشتیبانی از سیستم های مانیتورینگ شبکه.
  • پشتیبانی از امنیت شبکه.

قرارداد-پشتیبانی-خدمات-شبکه-در-محل

از قبیل خدماتی که میتوان برای خدمات شبکه در محل انجام داد اینست که در ابتدا ساختار کلی شبکه را بشناسیم. مشکلاتی که مربوط به قسمت سخت افزاری یا نرم افزاری هستند را از یکدیگر تفکیک کنیم. سپس با نصب یا راه اندازی چندین سرور یا ویندوز و یا فایروال مانع از بروز مشکلات شویم. یا مشکلات پیش آمده حاکی از وصل نبودن کابل ها اعم از کابل شبکه یا کابل های پرینتر، مشکلات اینترنت و همچنین بررسی امنیت اطلاعات در آن مجموعه را مورد بررسی قرار دهیم. تیم فنی شرکت رایان اندیشه مایا تمامی خدمات مربوط به پشتیبانی شبکه در محل را با قیمتی مناسب و معقول انجام می دهد.

از دیگر وظایف پشتیبان شبکه اینست که از اطلاعات حیاتی شرکت به طور مرتب بک آپ تهیه کنند تا در هنگام بروز مشکلا اطلاعات از بین نرود. علاوه بر این مدیران شبکه توانایی رفع مشکلات کندی، قطع شبکه، توانایی مجازی سازی یا ساخت ماشین های های مجازی توسط برنامه های  VMware و Citrix را داشته باشند. این امر موجب کاهش هزینه های یک سازمان می شود. اما هدف پشتیبان شبکه، رضایت آن مجموعه و متعهد بودن به بندهای قرارداد با ارائه خدمات پیشرفته است که مانع از ایجاد خسارت برای آن مجموعه یا سازمان می شود و بهترین کیفیت را برای آنها فراهم می کند.

بهترین کار در بحث پشتیبانی شبکه این است که جهت انجام امور شبکه خود، آن را به یک شرکت پشتیبانی شبکه بسپارید تا به یک شخص. اگر شما کارفرمایان محترم نیاز به مشاوره در مورد خدمات پشتیبانی شبکه در محل دارید می توانید با شماره تلفن های ما تماس حاصل فرمائید.

سوالات متداول خدمات شبکه در محل

  • هزینه خدمات شبکه در محل به چه صورت انجام می شود؟

پرداخت هزینه خدمات شبکه معمولا به ۲ صورت انجام می شود. یا به صورت یک قرار داد یک ساله که در آن قرار داد تعیین می شود شرکت پشتیبان موظف است ماهانه حداقل ۲ روز در هفته در محل مورد نظر حضور داشته باشد. و یا یک نیرو به صورت دائم در محل باشد. و یا بابت هر بار رفت و آمد مبلغ به صورت حضوری دریافت می شود. به طورکلی با توافق کارفرما و شرکت پشتیبانی شبکه این امر صورت می گیرد.

  • آیا خدمات شبکه حضوری شامل خدمات ریموت یا تلفنی می شود؟

بله. خدمات شبکه شامل خدمات تلفنی، ریموت و حضوری می شود. بعضی از خدمات، شامل اعزام نیرو به صورت آنی با تلفن کارفرما در هر زمانی از شبانه روز صورت می گیرد.

  • خدمات در محل شامل چه مواردی می شود؟

خدمات شبکه در محل شامل تمامی خدمات اکتیو و پسیو شبکه می شود. خدماتی چون خدمات مایکروسافت، مجازی سازی، cisco، کابل کشی و خدمات دیگر.

blank
درباره رایان اندیشه مایا

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *