نرم افزار های adobe

نرم افزار های adobe از آن دسته نرم افزار های کاربردی می باشند که برای کاربران عادی هم قابل استفاده می باشد. نرم افزار های adobe برای کاربرانی که کارهای گرافیکی انجام می دهند بسیار مهم و کاربردی می باشد. شاید بتوان گفت معروف ترین این نرم افزار ها، نرم افزار فتوشاپ می باشد که برای همه ما آشنا است. در ادامه به معرفی برخی از نرم افزار های ادوبی می پردازیم.

مجموعه نرم افزار های adobe

در این مقاله قصد داریم چند نمونه از پرطرفدارترین نرم افزار های adobe را برای شما معرفی و شرح دهیم.با ما همراه باشید.

نرم افزار ادوب فتوشاپ

در بین نرم افزار های adobe مهم ترین و محبوب ترین نرم افزار گرافیکی آن که بسیار شناخته شده است فتوشاپ می باشد.این نرم افزار کاربردی برای ویرایش عکس و فیلم ها با محیطی جذاب و ساده کاربران زیادی را به سمت خود جذب نموده است.افرادی که کارهای گرافیکی زیادی انجام میدهند اغلب از این نوع برنامه استفاده میکنند.درواقع این روزها تعداد افرادی که از این نرم افزار کاربردی استفاده میکنند بسیار زیاداست.کسانی که در صنعت چاپ و کارهای گرافیکی یا طراحان نرم افزارها و انیمیشن ها و همینطور عکاس ها از این نرم افزار بسیاراستفاده میکنند.

نرم افزار فتوشاپ

فتوشاپ از مهم ترین نرم افزار های adobe می باشد که شما به راحتی می توانید بر روی زیرو کلاینت ها، تین کلاینت ها و مینی کامپیوتر نصب و از آن استفاده کنید. بنابراین ارتباط مستقیمی با نرم افزارهایی نظیر (premiere، bridge ,after effect, illustrator) دارد.فتوشاپ تمامی رنگ های اصلی و غیره را پشتیبانی میکند و فرمت عکس های درست شده با آن psd میباشد که در پایان شما میتوانید فرمت آن را به دلخواه خود تغییر دهید.حتی میتوانید تمام لایه های تغییرات را ذخیره کنید که در انتهای کار بتوانید باز هم تغییرات را در آعمال کنید.همچنین ابزارهایی که در این محیط گنجانده شده است ما را با دنیای جدیدی آشنا میکند که توسط آنها میتوان ایده های جالب خود را در قالب عکس و یا فیلم نشان دهیم.

کاربرد نرم افزار فتوشاپ:

  • ادیت و روتوش عکس ها.
  • ساخت بنرو طراحی پوستر.
  • ایجاد اسلایدر با عکس های متفاوت.
  • تهیه و تولید کارت ویزت.
  •  ساخت لوگو.

نرم افزار adobe lightroom

این برنامه نیز تحت پوشش نرم افزار های adobe می باشد، که برای افکت دادن به عکس ها، تثبیت رنگ ها و مرتب سازی آنها استفاده میشود.به این صورت که عکس ها با همان فرمت و زمان و تاریخ با نام کاتالوگ در پایگاه داده ذخیره می شوند.

نرم افزار adobe lightroom

در این محیط میتوانید قالب عکس های انتخابی را به صورت پیش فرض انتخاب کنید.تا کار شما راحت تر شود و مجبور نباشید به صورت تکی آنها را مورد آزمایش قرار دهید.همچنین این امکان را برای شما فراهم میکند تا عکس های دیجیتالی را به راحتی روتوش و ویرایش کنید.این عکس ها با فرمت lossless ذخیره میشود. این برنامه در۲ نسخه موبایل و pc طراحی شده و کار کردن با آن در مقایسه با فتوشاپ بسیار راحت تر است.اما نمیتوان گفت که لایت روم به اندازه فتوشاپ کامل است زیرا یکی از زیر مجموعه های آن به حساب می آید. همینطور عکس هایی که با دوربین های canon و nikon که جزو دوربین های مشهور و با کیفیت هستند گرفته میشود را پشتیبانی میکنند.از این برنامه نیز برای ساختن گالری هایی که در وب سایت میخواهند گنجانده شوند استفاده میشود.همچنین برای اشتراک گذاری عکس ها در شبکه های اجتماعی عکس هایی که با فرمت Raw هستند را به jpg تبدیل میکند.

نرم افزار adob illustrator

این برنامه نیز از زیر شاخه های نرم افزار های adobe میباشد.که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی با محیط فتوشاپ دارد.ارتباطی که بین این دو برنامه برقرار است سبب میشود تا لایه های باز در هرکدام را به راحتی استفاده کرد.در این حالت، کیفیت عکس با کوچک یا بزرگ شدن از دست نمیرود. به این دلیل که در این برنامه از محاسبات ریاضی استفاده شده است و اگر روی عکسی زوم بشود پیکسل های موجود در آن تغییر نمیکند. همین امر سبب میشود تا عکس ها با وضوح بالا چاپ گردند.

نرم افزار adobe Illustrator

اما تفاوت این برنامه با فتوشاپ در آن است که در محیط illustrator میشود تصویر جدید ایجاد نمود.در زمینه طراحی مانند لوگو و کتاب ها و…. اما در فتوشاپ بیشتر به منظور تنظیمات تصویر، روتوش و یا ادیت های مربوط به کنتراست رنگ ها بکار میرود.با این حال این دو برنامه با یکدیگر سازگار هستند و میتوان از ترکیب این دو باهم تصاویر زیبا و جالبی را خلق کرد.

نرم افزار adobe premiere

نوعی دیگر از نرم افزارهای ادوبی که برای ویرایش و تدوین فیلم ها با سرعتی بسیار بالا، با طراحی و گرافیک، خلق جلوه های صدا و تصویر، premiere است.این برنامه به دلیل اینکه فرمتهای مختلف عکس ها را ساپورت میکند این امکان را بوجود میاورد که کلیپ های صوتی و تصویری را به راحتی با رزولوشن بالا ویرایش و مونتاژ کند.در واقع این نرم افزار توسط صنعت فیلم و ویدئو مورد قبول است. زیرا هر ویدئو با هر فرمتی که باشد را میتوان به راحتی ویرایش نمود و تنظیمات رنگ و صدا را به طور دلخواه کم یا زیاد نمود.شما در این برنامه از جلوه های ویژه استفاده کرده و با خلق صداهای دالبی ویرایش صوت ها را با میکسر قدرتمند خود انجام میدهید.ساختن فیلم هایی با کیفیت بالا به صورت فشرده از جمله blue-ray از فیلم های سینمایی توسط همین نرم افزار ویرایش گردیده است.که با فرمت های مختلف در دستگاه های متفاوت مانند: موبایل، تبلت، کامپیوتر و DVD پلیر قابل رویت هستند.

نرم افزار adobe premiere

از دیگر مزایای این نرم افزار ایجاد ترجمه و زیرنویس در فیلم مورد نظر است، که با فرمت xml یا srt وارد این نرم افزار میشود.و همچنین فرمت VR ( فیلمهای واقعیت مجازی که امروزه نیز بسیار طرفدار دارد) را به خوبی پشتیبانی میکند. با این نرم افزار حتی فیلم هایی که با تلفن همراه خود در مجالس یا مراسم ها و… فیلمبرداری کرده اید را به راحتی می توانید در این برنامه وارد نموده و به راحتی ویرایش کنید.

نرم افزار adobe after effect

این برنامه با قابلیت های زیاد و امکانات بسیار بالا باعث شده تا هنرمندان و متخصصین فیلم برای بوجود آموردن جلوه های جذاب و به یادماندنی برای آثار خود از آن استفاده کنند.از این نرم افزار نیز برای ساخت فیلم های متحرک که بیشترین کاربرد آن در صنعت سینما می باشد استفاده زیادی میشود. همچنین با تلفیق چند رسانه و ایجاد جلو های ویژه در بسیاری از فیلم ها یا افکت های شبیه سازی نظر ببینندگان را جلب میکند.

نرم افزار adobe after effect

بسیاری از فیلم های مشهور هالیوودی تحت این نرم افزار افکت گذاری و میکس شده اند.همنطور نمونه هایی از موشن گرافیک که به طرح های گرافیکی متحرک گفته میشود مانند: تیزرهای تلویزیونی، تبلیغات، تیتراژ فیلم ها و ساخت ویدئو مارکتینگ تحت این نرم افزار تهیه میشوند. حتی میتوان توسط این برنامه به صورت خیلی طبیعی، تصویری را به فیلم ها یا تیزرها اضافه نمود.مثلا گاهی نیاز است در روی چهره شخص ماسک و یا عینک قرار داد.علاوه بر این، این نرم افزار با کامل ترین طیف رنگ ها، حفظ نور پس زمینه و خلق تصاویر متحرک ۲ الی ۳بعدی و ایجاد سایه روشن یا تاریک در اطراف آنها و حتی ایجاد سینما ۴ بعدی جزو برنامه های محبوب به شمار می اید.همینطور این برنامه همانند فتوشاپ نیز این امکان را به شما میدهد تا تمامی عملکردهای خود در لایه های مختلف را بتوانید ببینید.میتوانید از این برنامه برای انیمیشن سازی استفاده نمود که با فرمت swf ذخیره میشود.این برنامه هماهنگی خاصی با برنامه قبلی که برایتان به اختصار گفتیم (Adobe Premiere) دارد.ناگفته نماند که این نرم افزار برای تدوین فیلم ها توصیه نمیشود و بهتر است از adobe premiere استفاده شود.

نرم افزار adobe indesign

این نرم افزار با قابلیت های بسیار زیادی که دارد مورد استفاده بسیاری از طراحان گرافیک، ناشران، هنرمندان قرار میگیرد.و حتی کسانی که دیجیتال مارکتینگ انجام میدهند نیز برای آرایش صفحه ها و مقالات خود و ساخت کاتالوگ و بروشور ازآن استفاده میکنند.دیگر کاربران این برنامه ناشران مجلات و روزنامه ها و انتشارات چاپی می باشند.همینطور رسانه های دیجیتالی مثل تلویزیون و کامپیوتر و تلفن های همراه هوشمند جهت کادر بندی و صفحه گذاری از این برنامه استفاده می کنند.کتاب های الکترونیکی و یا مواردی که به صورت آنلاین تماشا میکنید امکاناتی مثل، صدا، تصویر و اسلاید و انیمیشن به آن اضافه شده است که همه آنها توسط این برنامه انجام شده است..در دنیای امروز که تکنولوژی و علم رو پیشرفت است شرکت ادوب هم تدابیری برای ویراستاری کتاب اندیشیده است.که سبب میشود نویسندگان کتاب به راحتی در زمان بسیار اندک با استفاده از امکاناتی که در دسترس دارند بتواند ویرایش های خود را انجام بدهند.

نرم افزار adobe indesign

نحوه ی کاربری این نرم افزار بدین صورت است که به طور خودکار حروف را تنظیم میکند و به صورت اتوماتیک تغییرات را ذخیره میکند.نتایج به دست آمده از این نرم افزار با فرمت های Html و PDF میباشد تا در سایت ها به راحتی بتوان انتشار داد.اگرچه بسیاری از فرمت های دیگر را هم نیز پشتیبانی میکند.از ویژگی های مثبت این برنامه آن است که قابلیت اضافه کردن متن از برنامه word را دارد، اما در مقایسه با word خیلی پیشرفته تر است زیرا متن ما را برای چاپ های صنعتی آماده میکند.

مزایای نرم افزار adobe indesign:

  • پشتیبانی از زبان فارسی را دارا می باشد.
  • متن ها را به صورت ستون بندی مرتب میکند و یا قالب خاصی برای آنها در نظر میگیرد.
  • همچنین میتوان از افکت های مختلف برای زیباتر کردن نوشته ها و طرح ها نیز استفاده کرد.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چرا از نرم افزار فتوشاپ برای انجام چنین فعالیت هایی استفاده نمیشود؟؟؟

در جواب باید گفت که استفاده از نرم افزار این دیزاین بسیار آسان تر و نیازمند زمان کمتری است.

نرم افزار adobe dreamweaver

از دیگر نرم افزارهای adobe که به منظور آسودگی کار برای کد نویسی و طراحی سایت ساخته شده است. که با ابزارهایی جدیدی که در اختیار دارد این اجازه را میدهد تا به راحتی در css کدنویسی کنید.

نرم افزار adobe dreamweaver

با استفاده از این نرم افزار میتوانید علاوه بر طراحی صفحات وب به ویرایش آنها نیز بپردازید.و این امکان که به هاست و سرور خود دسترسی داشته باشید را فراهم میکند.تا بتوانید به راحتی هرآنچه که مورد نیاز است را آپلود کنید.

سوالات متداول نرم افزار های adobe

  • بهترین نرم افزارهای adobe برای ادیت عکس کدام نرم افزار می باشد؟

قطعا یکی از بهترین نرم افزار ها برای ادیت عکس نرم افزار فتوشاپ می باشد. اما نرم افزار های دیگری هم برای ادیت عکس وجود دارند مانند نرم افزار CorelDRAW.

  • حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای نرم افزار های adobe چیست؟

بستگی به نوع نرم افزار مربوطه می باشد. هر کدام از نرم افزار های ادوبی یک نوع سیستم برای بهتر اجرا شدن دارند. اما به طور کلی داشتن cpu core i5، مقدار رم ۸ گیگ، یک حافظه ssd با حداقل ۱۲۸ گیگ، و داشتن یک کارت گرافیک میان رده و همچنین داشتن یک مانیتور IPS می تواند نیاز های یک طراح معمولی را بر طرف کند.

blank
درباره رایان اندیشه مایا

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل فرمائید. همچنین می توانید شماره خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

1 پاسخ به نرم افزار های adobe
  1. blank

    مطلب خیلی خوبی بود.
    ساده و روان.
    فقط ای کاش لینک دانلود میزاشتین بهتر می شد


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *